מבחינת הילדים המאומצים שלי - השמיים הם באמת הגבול

יהונתן שלנו הוא ילד גבוה. מאז שהוא היה תינוק שמנו לב לנתונים הגופניים המרשימים שלו, ואני מסתכלת בסקרנות מה יקרה בהמשך. אין לנו אמת מידה שלפיה אפשר לשער אפילו איך הוא ייראה כשיגיע לבגרות.

חדשות כיפה תהילה מגן 23/07/18 09:34 יא באב התשעח

מבחינת הילדים המאומצים שלי - השמיים הם באמת הגבול
המסע למשפחה

יהונתן שלנו הוא ילד גבוה. מאז שהוא היה תינוק שמנו לב לנתונים הגופניים המרשימים שלו. כשליהונתן מלאו שנתיים, חבר שלנו - נתנאל ניבא שהוא יעקוף אותנו בגובה כבר בכיתה ג'. עוד לא הגענו לכיתה ג' אבל הבן שלי כבר מגיע לי לכתפיים ואני מסתכלת בסקרנות מה יקרה בהמשך. וזה הכיף באימוץ - אין לי מושג לאיזה גובה הוא יגיע בסופו של דבר. אין לנו אמת מידה שלפיה אפשר לשער אפילו איך הוא ייראה כשיגיע לבגרות. שחר התינוקת, ילדה יפיפייה ותווי הפנים שלה משתנים מידי פעם. וגם אצלה אני לא יודעת איך זה ייראה בסוף, וצופה עליה בסקרנות.

ולא רק נתונים גופניים - מבחינת יהונתן ושחר, השמיים הם באמת הגבול. אין אצלנו משפטים כמו: ''אתה דומה לסבא ובטח תהיה כמוהו'' ואין ''את בול כמו הדודה שלך ומזכירה אותה כשהייתה קטנה''. אין ציפיות מחייבות, ואין סרגל שמשווים אליו. יהונתן יכול להיות ספורטאי, הוא יכול להיות אומן או רקדן או כלכלן או אפילו טייס אם נפשו חשקה בכך. במציאות החיים בה הוא גדל, הוא דומה בעיקר לעצמו, ואני מקווה שזה יצמיח בו הקשבה חדה במיוחד ללב שלו. בשבילי כאימא זה כיף גדול. לא שיש לי חוויה של הורות ביולוגית לצורך השוואה, אבל אני מכירה את עצמי ואת המשפחה שלי, וכמה פעמים דמיון התווה לי את הדרך בין אם בחרתי בכך ובין אם לאו. אני לעולם לא אהיה גבוהה יותר מהוריי, או חכמה יותר מאחותי ליבי. בחירת המקצוע שלי הושפעה ללא ספק מהנתונים התורשתיים שיש לי כפי שתפסתי אותם בזמנו, או כפי שהסביבה שידרה לי. יהונתן ושחר לעומת זאת, יכולים פשוט להיות מה שהם. להתפתח לגובה, לצלול לעומק, לגלות פסגות ולצעוד בשבילים שאף אחד מאיתנו לא העז לצעוד. הם יונקים ממני ומאסף ומאורחות החיים שלנו, אבל הם לא מחויבים להידמות לנו. אאחל לקוראים היקרים להעז לחלום, להעז לפרוץ את תקרת הזכוכית הדמיונית והמתעקשת לפעמים להשאיר אותנו על הקרקע, בגובה הקרקע.

 

לטורים קודמים, היכנסו!

 

ליצירת קשר ולהזמנת הרצאות ניתן לפנות לתהילה בכתובת המייל: thilamam@gmail.com