אל תחנקו יצירתיות: מחקר מוכיח שיצירה ללא הכוונת הגננת, משמעותית יותר לילדי הגן

תנו לילדים ליצור: שלושה חוקרים ממכללת אפרתה הציגו בכנס בינלואמי לחוקרי הגיל הרך באיטליה מחקר שהראה כי ילדים שיצרו ללא הנחיות הגננת, הביעו את עצמם בצורה טובה יותר

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/17 15:18 טו באלול התשעז

אל תחנקו יצירתיות: מחקר מוכיח שיצירה ללא הכוונת הגננת, משמעותית יותר לילדי הגן
ילדים צובעים, צילום: shutterstock

שלושה מרצים מהחוג לגיל הרך במכללת אפרתה – ד"ר דוד ברודי, רותי נאמן, ונטלי גיבלי, הוזמנו לכנס חוקרי הגיל הרך העולמי שנערך השבוע באיטליה והציגו את מחקרם שגילה כי יצירה של ילדים בגן ללא הנחיות של הגננת משמעותית יותר עבור הילדים. במחקר נבדק היחס של הילדים ליצירה כאשר מבקשים מהם ליצור עם הנחיות של הגננת לעומת יצירה חופשית, והוא העלה כי בקבוצות שבהן הגננת אפשרה להכין יצירה ללא הנחיות, הביעו הילדים את עצמם, סיפרו סיפורים אישיים והרגישו חופשיים ליצור כיד הדימיון הטובה, זאת לעומת  ילדים שקיבלו הכוונה מהגננת. 

כנס EECERA  (European Early Childhood Education Research Journal) לחוקרי הגיל הרך בבולוניה שבאיטליה נערך בהשתתפות מעל 1000 חוקרים מכל רחבי העולם. 

ראשת אפרתה, ד"ר סיגלית רוזמרין אמרה כי המכללה מעודדת את חוקריה ומרציה להיות חלק מהעשייה האקדמית המחקרית,להציג את המחקרים בכנסים בארץ ובחו"ל ולהיות שותפים בקהילה הבינלאומית העוסקת בחקר הגיל הרך.

ד"ר דוד ברודי הרצה בכנס על גברים המלמדים במסגרות הגיל הרך לאחר שבדק את נתוני הנשירה שלהם מהמקצוע ומצא כי יש נשירה משמעותית בתוך זמן קצר ולאורך השנים. ברודי קרא בכנס לאגד חוקרים מכל העולם על מנת לחקור לעומק את התופעה, ולהביא לאיזון מגדרי בסגל ההוראה בגני הילדים.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן