"אימא שלי הכי אוהבת צבע חום בילדים''

"אני שמחה שאצלנו האימוץ הוא גלוי וידוע מאיך שאנחנו נראים, זה פשוט נוכח. אפילו חברים של יהונתן שמו לב, וכשהיו בערך בני ארבע וחצי, זו השיחה שהייתי עדה לה במטבח ביתנו סביב צלחת פירות: 'יהונתן אתה ממש חום' אמר נועם בנימה של גילוי, ואורי הצטרף: 'איזה חום אתה', ואני? אני רק הקשבתי".

חדשות כיפה תהילה מגן 18/06/18 08:30 ה בתמוז התשעח

"אימא שלי הכי אוהבת צבע חום בילדים''
המסע למשפחה

לא מזמן התנהל מאבק בעיקר ברשתות החברתיות, של מאומצים בוגרים, אשר פעלו לביטול סעיף 34 לחוק האימוץ. וזו לשון החוק: ''המגלה או המפרסם שלא כדין, בלי רשות בית משפט, שמם של מאמץ או של מאומץ או של הורהו או דבר אחר העשוי להביא לזיהויים דינו מאסר שישה חודשים''. אני לא יודעת אם החוק נאכף בימינו אבל אני מקווה שהוא ישתנה בקרוב. זכותו של מאומץ בוגר לדבר בגלוי על חייו, וזכותה של חברה ששואפת לתיקון להפוך את נושא האימוץ לחלק גלוי בחייה. הסעיף הזה ייתכן ויש בו יתרונות אבל לעניות דעתי הוא תורם לא מעט לאווירת השו שו שנוצרה סביב האימוץ והמאומצים. עד שהחוק ישתנה, לא אוכל לפרסם כאן תמונות של ילדיי המתוקים בתחפושות . אסף דווקא אומר שזה חוק מצויין, וצריך לשמור על הסודיות עד שהילד מגיע לגיל-18 ואז אפשר להעיף את החוק הזה לפח. יהונתן התחפש השנה לנינג'ה ושחר לאלזה, תודה ששאלתם.

אני שמחה שאצלנו האימוץ הוא גלוי וידוע מאיך שאנחנו נראים, זה פשוט נוכח. אפילו חברים של יהונתן שמו לב וכשהיו בערך בני ארבע וחצי, זו השיחה שהייתי עדה לה במטבח ביתנו סביב צלחת פירות: ''יהונתן אתה ממש חום'' אמר נועם בנימה של גילוי, ואורי הצטרף: ''איזה חום אתה''. אני רק הקשבתי. היה כאן רק ציון עובדה, מה שנראה הרבה פעמים לנו המבוגרים כאמירה שיפוטית, זה בעצם רק תיאור המציאות איך שהיא. כעבור מספר שניות יהונתן ענה ''נכון אבל אימא שלי הכי אוהבת צבע חום בילדים''. התשובה הזו הפתיעה אותי וגם לימדה אותי מה באמת חשוב בבניית בטחון עצמי. מבחינתו, לפחות בשלב הזה- אהבתנו העצומה אליו בדיוק כפי שהוא עושה את כל העבודה. יכול להיות שאחרי השיחה הזו אני נוטה להגזים עם ''איזה מהמם אתה ואיך אני משוגעת על הצבע החום השוקולדי שלך'', אבל מי יכול להאשים אותי? קיבלתי במתנה הצצה לעולמו של הילד שלי.. הוויכוח שהתנהל אחר כך הצחיק אותי מאוד: נעם אמר בגאווה שבעצם גם הוא קצת חום ואורי אמר שכשהוא משתזף בקיץ הוא הכי חום מכולם.

 

 

לטורים קודמים, היכנסו!

 

ליצירת קשר ולהזמנת הרצאות ניתן לפנות לתהילה בכתובת המייל: thilamam@gmail.com.