אז לאן אתם יוצאים היום? כל הפעילויות לחנוכה!

אספנו לכם את כל פעילויות החג, כך שלא תצטרכו להשקיע הרבה זמן בחיפוש הפעלות לילדים. חנוכה שמח!

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/18 09:03 כה בכסלו התשעט

אז לאן אתם יוצאים היום? כל הפעילויות לחנוכה!
צילום: shutterstock, סטודיו כיפה

 

צפון

צוק מנרה

במהלך שמונת ימי חג החנוכה, חוויית מגה אקסטרים בצוק מנרה, פעילות משפחתית שוברת שגרה, במחיר מיוחד לחג. נהנים במתחם הטרמפולינות באנג'י ובמגלשות ההרים וחוזרים הביתה עם תמונה למזכרת. הפעילות מותנית בתנאי מזג האוויר, יש להצטייד בלבוש חם.

איפה: צוק מנרה ממוקם על כביש 90, בין ראש פינה לקריית שמונה.

מתי:  שעות פעילות האתר -  10:00-15:00

מחיר: כרטיס משולב מגלשות, טרמפולינה ותמונה למזכרת – 69 ₪. 

צוק מנרה

צוק מנרהצילום: תומר פדר

 

צים סנטר - מעלות

המבקרים מוזמנים לחגוג את חג האורות בפעילות כיפית לכל המשפחה. בין הפעילויות: "ממלכת הדינוזאורים" הכוללת מתחם גילוי עצמות, עמדת רכיבה על דינוזאורים, עמדות צילום עם מייצגי ענק בגובה 6 מטר,סדנת חנוכיות וסביבונים מגבס. בנוסף, ייהנו המבקרים מחדרי בריחה עם משימות וחידות לילדים בנושא חנוכה, בעלות של 5 ₪ למשתתף.

מתי? יום שלישי -  ה4.12.18, בין השעות 10:00-16:00, ויום חמישי - ה6.12.18, בין השעות 10:00-16:00.

צים סנטר מעלות

צים סנטרמעלותצילום: עולם השעשועים

 

קניון לב חדרה

הקניון יציע במהלך החג מגוון עמדות משחקי ילדות מוכרים ואהובים, ביניהן: עמדת קליעה למטרה, עמדת חיצים, בול פגיעה, קונסולות משחקי רטרו, משחקי רצפה ענקיים, שולחנות משחק ועוד.

מתי? בין התאריכים 4-6.12 (ימים ג'-ה'), בין השעות 10:00-18:00 בקומה הראשונה- מול קפה גרג. מגנט במתנה לכל משתתף.

 

גשר נהריים

פעילויות מיוחדות לציון 70 לקרבות בגשר - ביניהן משחק משפחתי בשילוב כתבי חידה בו נעזור לחברי הקיבוץ לחלץ את הנשקים מ'הסליקים' הפזורים ברחבי האתר להגנה על היישוב; צפייה במיצג מרהיב המספר את סיפורו של "הסטארט-אפ" הישראלי הראשון - תחנת הכוח שהקים 'הזקן מנהריים'. סיור אל מעבר לגדר המערכת הכולל הכרות עם סיפור גבורתה ועיטור המופת לו זכתה אסתר ארדיטי חובשת בחיל האוויר. סדנת קישוט סופגניות ועוד שלל פעילויות נוספות.

מתי: הפעילות תערך בכל ימי חופשת החג. הסיורים ייצאו בשעות: 11:00, 12:30, 14:00. סדנת קישוט סופגניות בכל יום בשעה 12:00 (מלבד שישי ושבת 7-8.12). בתאריכים 4.12, 6.12, יתקיים גם סיור עששיות בשעה 16:00 – בהרשמה מראש.

כמה: 39 ₪ מבוגר,35 ₪ ילד (5-13); סדנת קישוט סופגניות – מותנה בהרשמה מראש ובתוספת 25 ₪ למשתתף.

 

גן השלושה

עם טמפרטורת מים קבועה של 28 מעלות (נעים גם כשבחוץ קריר), בריכות טבעיות ומתקני משחקים, לצד מוזיאון 'עקבות בעמק' על שני אגפיו – אגף מורשת באתר 'חומה ומגדל' המשוחזר המזמין אתכם להשתתף בפעילות עצמאית למשפחות, והאגף הארכיאולוגי המציג פריטים רבים מתקופות שונות ביניהם גם כלי חרס מתרבות יוון - נגדה התקוממו ונלחמו החשמונאים - מנורות ונרות שמן מתקופות עתיקות. 

במיוחד לימי החנוכה יתקיימו במוזיאון סדנאות מיוחדות ליצירת נרות חרס ופנסי רוח. בימים אלו גם ייפתח למשפחות מיצג המולטימדיה החדש בחומה ומגדל עם שלוש הקרנות מדי יום (בתיאום מראש). המיצג מדמה עלייה לקרקע והקמת יישוב חומה ומגדל, כאשר המבקרים לוקחים חלק בחוויית העלייה אל הקרקע של היישוב, מרגע ההתכנסות, הנסיעה במשאיות, בניית נקודות הישוב החדשות ועד היום.

מתי: שעות פעילות הגן בימי החג – 08:00-16:00. סדנאות: יצירת נרות חרס 5-6.12, בין השעות 11:00-13:00 ויצירת פנסי רוח 4-5.12 בין השעות 11:00-13:00. מיצג:  4-6.12 בשעות 11:00, 12:00, 13:00

כמה: מחיר כניסה לגן – 39 ₪ למבוגר, 24 ₪ לילד (5-14). סדנאות בתוספת 10 ₪, יתר הפעילויות כלולות במחיר

נרות בגן השלושה

נרות בגן השלושהצילום: דרור סגל

 

 

מרכז

מוזיאון הילדים בחולון

המוזיאון יחנוך בחנוכה הקרוב פעילות חדשה באחד ממסלוליו המוכרים והאהובים: "חברים ביער". הפעילות החדשה מפגישה את הילדים עם הדמויות ממסלול "היער הקסום", כשהפעם ניצב בפניהם אתגר חדש: יום הולדתו ה-100 של הקוסם הלבן בפתח, אך בעיות בין דיירי היער מאיימות על קיום החגיגה. דיירי היער הקסום כבר לא נהנים לחיות יחד: מר ינשול אומר לכולם מה לעשות, הפסנתר לא מקשיב לאף אחד ומנגן מבלי להתחשב באחרים, גברת חפרפרת בסכסוך עם הינשול ופרפרי האור לא מוכנים לחלוק מאורם. המצב ממש גרוע וזיג וזג מבקשים מהילדים להיכנס ליער ולעזור לפתור את הבעיה. ביער פוגשים הילדים את הדמויות השונות ונחשפים לרצונותיה של כל אחת מהן ולקונפליקטים ביניהן. תוך כדי פעילות מבינים הילדים שעל מנת לחיות יחד ולהצליח,  חשוב להקשיב, לכבד את דעתו של האחר ולשתף פעולה.

משך הפעילות: כשעתיים. הפעילות מיועדת לגיל 6 עד 8. מחיר כרטיס: 65 ₪.

הכניסה לכל הפעילויות במוזיאון בתיאום מראש בלבד בטל': 03-6503000

מוזיאון הילדים בחולון

מוזיאון הילדים בחולוןצילום: צביה בינדר

 

קרקס פלורנטין

קרקס פלורנטין גאה להציג בחנוכה את המופע "קרקס גיבורי על 2 – מחזירים את האור". במופע מציגים אקרובטים בינלאומיים, אשר יוצאים למסע להביס את הרשע ולהציל את העולם.  הגיבורים יעשו הכל כדי "להחזיר את האור" ולגרום לנו לראות את הטוב שבכל אחד מאיתנו. אורך המופע כ-80 דקות (כולל הפסקה).

מופע יתקיים באוהל קרקס פלורנטין המחודש במהלך חופשת חנוכה בתאריכים: , באווירה קסומה ומהפנטת המתאימה לחג האור, האש, והגיבורים. , עלות הכרטיסים החל מ-71 ₪ (מקומות לא מסומנים), החניה צמודה למתחם ללא עלות. במסגרת המופע יפעיל הקרקס מתחם פעילות חוויתי לילדים: פינות צילום ותחפושות של גיבורי העל, דוכני אוכל קרקסי ועוד. 

מתי: 1-15/12/2018

עלות: החל מ-71 ₪ (מקומות לא מסומנים)

קרקס פלורנטין

קרקס פלורנטיןצילום: צילום מסך

 

ירושלים

מיני ישראל

פארק שהוא אטרקציה ייחודית, המאפשרת לילדים ולכל בני המשפחה להתעלות על גבולות המרחק והזמן ולחוות את מדינת ישראל כולה בקצות האצבעות, בעודה פרוסה לנגד עיניהם. מאות דגמים דינמיים ועוצרי נשימה המשלבים קולות וצלילים, מבנים היסטוריים מרהיבים, צמחייה ננסית עשירה, אלפי דמויות זעירות, תאורת לילה ייחודית: משלג החרמון ועד האטרקציות של אילת, מיפו הלילית ועד הכותל השוקק, מהגנים הבהאיים ועד לפסגת מצדה.

מחיר: 69 ש"ח ( מגיל שנתיים).

מיני ישראל

מיני ישראלצילום: נתי שוחט פלאש 90

 

מוזיאון המדע

לרגל חג החנוכה יזם מוזיאון המדע על שם בלומפילד בירושלים שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם נציבות כבאות והצלה לטובת מבקרי המוזיאון במהלך החג. הורים וילדים, סבים וסבתות, כולם מוזמנים להגיע למוזיאון במהלך החנוכה וליהנות משלל פעילויות אש ואור ברוח החג.

במהלך חנוכה יזכו המבקרים להזדמנות נדירה במהלכה יוכלו להיפגש עם לוחמי האש, להכיר וללמוד מקרוב מהי עבודת כבאות והצלה ועד כמה היא חשובה, להכיר את הציוד הנדרש לעבודת לוחמי האש ובעיקר לשאול את הלוחמים כל מה שעולה על דעתכם.

מתי? : 4.12.-10.12. ימי חול: 18:00-10:00 שישי: 14:00-10:00  

מחירוןמחירים בין 4.12 עד 10.12 - ילד עד גיל 5 חינם. ילד/מבוגר 60 ₪, כרטיס משפחתי 220 ₪

מוזאון המדע ירושלים

מוזאון המדע ירושליםצילום: רן שילון

 

מערת צדקיהו

חוויה משפחתית ייחודית במקום הכי מסתורי בירושלים במערת צדקיהו הנקראת גם מערת המלכים, עם כתב חידה שיוביל אותנו לפתרון תעלומה בת 2000 שנה. בדרך נעבור בתחנות שונות, נשתתף בכריית אבנים טובות במכרה "עתיק", ניצור תכשיט אגדי, נפתור חידות בלשיות ונצטלם למזכרת. ההרפתקה מלווה בשחקנים מקצועיים, אביזרים מרהיבים  ואווירה מסתורית.מתאים לכל המשפחה, מגיל 4 ומעלה. המערה חמימה ומוגנת מגשמים.

מחיר: 30 ₪. רכישה באתר פמ"י או בקופות בכניסה.

 שאטלים ללא תשלום מחניון מתחם התחנה עד למערת צדקיהו בין השעות 14:00-9:00.

מערת צדקיהו

מערת צדקיהוצילום: מיכל פתאל - פלאש 90

 

בית אבי חי 

"זה קרה בנר ראשון"  - הצגת חנוכה על ילדה בשם מיכל שחוששת להופיע בהצגת חנוכה בבית הספר ולעזרתה נחלצים חברים מיוחדים. בנוסף יתקיימו סדנאות להורים ולילדים. ניתן להזמין כרטיסים לסדנאות המתקיימות לפני ההצגה או לאחריה.

מתי? בימים רביעי-שישי, כ"ז- כ"ט בכסלו,  5.12 -7 בשעות הבוקר והצהריים. 

בית אבי חי - זה קרה בנר ראשוןבית אבי חי - זה קרה בנר ראשון

צילום: דנה בר סימן טוב

 

הספריה הלאומית

"הרפתקה לילית מהספרים" - חוויה תיאטרלית ייחודית לאור פנסים, מפגש עם דמויות מפתיעות, סיפורים מסמרי שיער ומאירי עיניים וחידה חבויה בין עשרות אלפי ספרים. הפעילות מיועדת לגילאים 8-12. משך הפעילות: כשעה וחצי.

מתי? ימי ג'-ה', כ"ו- כ"ח בכסלו, 4-6 בדצמבר

מחיר: 30 ₪ למשתתף (הורה מלווה חייב בכרטיס)

 

מוזיאון ארצות המקרא 

מוזיאון ארצות המקרא מזמין את ילדי ישראל והוריהם לפסטיבל שכולו אור עם כדים נדירים, מנורות זהב, חנוכיות עתיקות וסביבונים. בימי החג יהנו המבקרים משלל סיורים מומחזים בתערוכות, סדנאות יצירה לכל המשפחה וסדרת הצגות מיוחדת של אורנה פורת. לראשונה יציע המוזיאון סיורים לאנשים עם מוגבלויות שכליות וכבדי שמיעה.

מתי? בתאריכים ה-4-6.12 וה-9-10.12

מוזאון ארצות המקרא

מוזאון ארצות המקראצילום: עודד אנטמן

 

 

דרום

פארק קרסו

מוזמנים ליהנות מפעילות מעשירה, מדעית, אינטראקטיבית ופעילה שתחבר בין המדע לחיי היום יום  ותחשוף את המבקרים לעולם שכולו ניסים בלבוש מדעי. יצירה מדעית – ייצור והכנה של נרות ריחניים ומקושטים, בפלנטריום יודגם מה משותף לסביבון מזלות וכוכב הצפון, ההצגה  "מסע בעקבות האור" ועוד!

מתי: 4-6.12 | בין השעות 09:00-17:00

 

 

קרקס במרינה באשקלון

פסטיבל קרקס לילדים יתקיים במהלך חג החנוכה במשך 3 ימים במרינה מול ובאשקלון ובמסגרתו יפעלו ביתני יצירה לילדים, סדנת בלונים, מאפרת קרקס שתאפר את הילדים, קוסמי רחוב ובמתחם יתהלכו לוליינים על קביים.

מתי: בין התאריכים 4 ל-6 בדצמבר, בשעות 11:00 עד 17:00.

מחיר: הכניסה ללא תשלום

 

חוות בין השיטין

בחוות בין השיטין במושב חצבה בערבה התיכונה, בשטח של 7 דונם, מגוון עצום של גידולים מגוונים המגודלים באמצעות הידע והטכנולוגיות הייחודיות לערבה. החווה הוקמה ועוצבה, תוך שימת דגש על הפרטים הקטנים שיעניקו חוויית ביקור מושלמת בשדה חקלאי מרהיב ואמיתי. החווה, מנגישה את חקלאות הערבה למבקרים בערבה ומעניקה לראשונה אפשרות למבקרים לחוש ולהתנסות בעמל הכפיים ובעבודה החקלאית שעליהם מושתתים החיים בערבה.

במסגרת הסיור: סיפור על החווה ומגוון הגידולים בה, התנסות בעבודת השדה- חקלאים ליום אחד- בקטיף, הכנות לשתילה, שתילה, הדלייה, סידור טפטפות, אריזת התוצרת וכד', קטיף וטעימת הירקות ישר מהשיח לצלחת. משך הסיור כשעה וחצי.

מתי?בימים א'-ו', בשעות – 9:30 ו- 12:30

מחיר: 25 שקלים (התשלום מעל גיל 3 ובמזומן בלבד).

צילום: חוות בית השיטין

 

מגוון אירועים ברחבי הארץ

קרן קימת לישראל מזמינה אתכם לחגוג את חג החנוכה בשלל אירועים לכל המשפחה ברחבי הארץ: תערוכה נוסטלגית של צילומים מוארים, פעילות חווייתית ביער אילנות, סיור עששיות לילי, סיורים לקברי המכבים, הפנינג חגיגי לתושבי הדרום ועוד.

מתי? בין התאריכים: 3-10/12

לפרטים והרשמה: http://bit.ly/2AgX9Ls או בקו ליער: 1-800-350-550

קברי המכבים

קברי המכביםצילום: יעקב שקולניק

גן ילדי ישראל - יער השלום, קק"ל

גן ילדי ישראל - יער השלום, קק"לצילום: אבי בלבן