יוצאי אתיופיה נגד בר רפאלי "איפה היית אצל סלומון טקה"

הדוגמנית הישראלית כתבה פוסט תמיכה במפגינים נגד מותו של ג'ורג' פלויד בידי שוטר. אלא שהיא דווקא קיבלה גינויים מביתצ בעיקר מיוצאי אתיופיה ששאלו "איפה היית כששוטר ירה בסלומון טקה?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/20 11:27 י בסיון התשפ

יוצאי אתיופיה נגד בר רפאלי "איפה היית אצל סלומון טקה"
צילום: Hadas Parush, פלאש 90

מפורסמים רבים ברחבי ארצות הברית והעולם הביעו תמיכה במפגינים נגד מותו של האזרח האפרו-אמריקאי ג'ורג' פלויד בידי שוטר לבן. רבים מאותם מפורסמים כתבו הודעות תמיכה ברשתות החברתיות נגד גזענות, ונדג שימוש מוגזם של אלימות בידי שוטרים. בין השמות ניתן למצוא את ביונסה, קלואי קרדשיאן, ג'ניפר לופזו האחיות בלה וג'יג'י חדיד ועוד בר רפאלי אחת.

 אלא שבר רפאלי לא חשבה שכתיבת פוסט תמיכה שאצל האחרים זוכה לקריאות אוהדות,אצל רפאלי הגיעו ביקורות ועוד מבית. בתחילה הביקורות הגיעו דווקא בשל העובדה שהיא שיתפה את הפוסאט של בלה חדיד בעלת השורשים הפלסטינים ודעות אנטי ישראליות. אבל הביקורות הגיעו בעיקר מיוצאי אתיופיה בישראל שתהו למה כשזה קורה בארצות הברית רפאלי מוחת וכשזה קורה בארץ היא שמרה על שתיקה.

"איפה היית שרצחו את סלמון טקה, אה הבנתי באנגלית זה נשמע יותר טוב" כתב אחד העוקבים. "כשזה קורה בארה"ב אין לך בעיה לשתף כי את מפחדת על הקריירה הבינלאומית שלך, אבל כשזה קורה בארץ את בשקט, איזו צביעות" כתב אחר. ועוד ביקורות רבות ודומות.