יו"ר חדש למועצת הנאמנים של World ORT

רוברט זינגר, מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי לשעבר, נבחר לתפקיד יו"ר מועצת הנאמנים בהנהגת World ORT, רשת החינוך העולמית אותה הוביל בעבר כמנכ"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/05/20 12:04 ב בסיון התשפ

יו"ר חדש למועצת הנאמנים של World ORT
רוברט זינגר, צילום: יח"צ

רוברט זינגר נבחר כיו"ר מועצת הנאמנים (בהתנדבות) של ארגון World ORT באסיפה הכללית הרביעית של הארגון אמש. בעבר שימש זינגר כמנכ"ל הארגון במשך כ-14 שנים, והוא האדם הראשון מאז אהרון סינגלובסקי (1940), אשר מילא תפקיד זה והמשיך לראשות מועצת הנאמנים. כמו כן, הוא האדם הראשון שנולד בברית המועצות וממלא כעת תפקיד זה.

זינגר הוא אחד ממנהיגי העם היהודי המנוסים ביותר, עם ניסיון של למעלה מ-30 שנה, כולל כמנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי במשך כ-7 שנים ותפקידים בכירים במשרד ראש הממשלה בישראל. מר זינגר היה בין המייסדים של היוזמות החינוכיות נעל"ה אשר מביאה צעירים ללימודים בישראל, תוכנית חפציב"ה, מבצע "יאנוש", ״אלף כיתות חכמות״ ויוזמות לאומיות ובינלאומיות רבות נוספות. כיום רוברט משמש כיו"ר ומנכ"ל חברת Spero, ובהתנדבות מוביל כיו"ר את הארגונים הפילנטרופיים "סאסא סטון" ו"אלומות אור".

מר זינגר אמר: "אני מודה למועצת הנאמנים של ארגון World ORT על הבחירה בי כיו"ר. ישנה חשיבות עצומה בעייני להובלת הארגון, אני מאמין שהחינוך הוא המפתח לכל דבר, בייחוד למען המשכיותו והישרדותו של העם היהודי. החינוך הוא גם המפתח למלחמה באנטישמיות ובהתקפות על העם היהודי. השנה הארגון מציין 140 שנה להיווסדו ויש מעט מאוד ארגונים יהודיים שקיימים זמן כה רב, שרדו שתי מלחמות עולם והגיעו ליעדים מרשימים ביותר. אנו חיים בעולם עם שוק עבודה המשתנה במהירות, וזו הסיבה שארגון World ORT הוא רלוונטי מתמיד - אנחנו מוקד של רעיונות חדשים, חדשנות ויכולת הסתגלות, ומכינים צעירים לעולם העבודה."

האסיפה הכללית הצביעה על מינויים נוספים לארגון החינוך העולמי:
בחירתו המחודשת של ד"ר קונרד ג'יילס כנשיא World ORT לכהונה שנייה של ארבע שנים. ד"ר ג'יילס, רופא עיניים מוביל במישיגן, ארה"ב, אמר כי "השנים שחלפו מאז 2016 טמנו בחובם "אתגרים רבים - ועמדנו בהם. המשימה שלנו מעולם לא השתנתה ובמשך 140 שנה World ORT מהווה את לב החינוך ברחבי העולם. "

אלון שוסטר, שמונה בשבוע שעבר לתפקיד שר החקלאות בישראל, עזב את תפקידו במועצת הנאמנים. את שוסטר החליפה כנציגת ישראל (קדימה מדע) ענת פרידמן, יועצת תקשורת עם ניסיון של מעל 25 שנים בתפקידי ניהול בכירים בתחומי התקשורת, יחסי ציבור וההסברה בארץ ובעולם. בין היתר שימשה כדוברת משלחת ישראל באו"ם, דוברת במשרדי ממשלה שונים וכן דוברת של חברות מהמובילות במשק. בשנים האחרונות היא עומדת בראש משרד עצמאי לייעוץ תקשורת ואסטרטגיה.
ארגון  World ORTמשנה חיים באמצעות חינוך ומגיע כעת לכ-300,000 אנשים ביותר מ- 30 מדינות מדי שנה. הארגון משלב חינוך מדעי וטכנולוגי ברמה גבוהה עם זהות יהודית מחוזקת, ומגשר על הפער בין יכולת להזדמנות.