סקר "מסקר" קובע העיתון "שביעי" המוביל בעלוני בית הכנסת

בסקר שערך מכון "מסקר", נבדקו מהם העלונים המובילים בקרב המגזר. התוצאות: העיתון שביעי מוביל,אחריו עולם קטן ומצב הרוח

חדשות כיפה תוכן שיווקי 12/03/20 09:03 טז באדר התשפ

סקר "מסקר" קובע העיתון "שביעי" המוביל בעלוני בית הכנסת
צילום: כיפה

בסקר שנערך על ידי מכון "מסקר" וביוזמתו, נבדקו מהם העלונים המובילים בציבור הדתי לאומי. מתוצאות הסקר עולה כי העיתון שביעי מוביל ואחריו עולם קטן ומצב הרוח.  מניתוח נתוני הקריאה עולה כי הקוראים בעלונים מדי שבוע לנתון הקריאה של פעמיים-שלושה בחודש, שביעי מקבל את המקום הראשון על פני שאר העלונים כשלאחריו מגיע מצב הרוח. למקום השלישי מגיע עולם קטן ולאחריו, בהפרש ניכר מגיעים העלונים גילוי דעת, שבתון, קרוב אליך, נופשים ושבת בשבתו בסדר יורד בהתאמה.

צילום: יחצ

בשקלול ממצאי הקריאה והעיון של העיתונות עם עלוני השבת נמצא כי כלי התקשורת המוביל הוא ישראל היום עם 50.5% מעיינים בקביעות ומיד אחריו העיתון "שביעי" עם 48.2% ובמקום השלישי העיתון בשבע עם 47.8% ולאחר מכן עולם קטן ומצב הרוח.

בצירוף הנתון של קריאה מדי שבוע וקריאה של פעמיים-שלוש בחודש, העלונים שרוב צעירי הציונות הדתית (עד גיל 30) קוראים הם עולם קטן עם 50.5% ומיד אחריו שביעי עם 42.8%.בגילאי הביניים (31-50) שביעי מוביל עם 49% ואחריו עולם קטן עם 45.3%.העלונים שהקהל המבוגר (מעל גיל 50) קורא הם מצב הרוח עם 57.7% ושביעי מיד אחריו עם 52%.

צילום: יחצ

יש לציין כי בניגוד לסקר TGI הבודק את מידת החשיפה לעיתונים, הסקר הזה בדק את מידת הקריאה והעיון בעלוני השבת

על הסקר ענו 1,800 משיבים ומשיבות מהציונות הדתית, מתוכם נגזר המדגם המייצג המונה 600 איש ואישה. טעות הדגימה לאומדנים השונים היא 4.4%. הסקר נערך ע"י מכון מסקר בניהולו המדעי והסטטיסטי של ד"ר עדו ליברמן.