יעקב אחימאיר: פיטוריי מהתאגיד הם טעות מקצועית

לאחר שהתבטא כתומך בגוש הימין וקיבל הודעת פיטורין, עיתונאי התאגיד לשעבר סובר כי הצעד שגוי. נתניהו גיבה מוקדם יותר: "אסור שאף עיתונאי יחשוש להתבטא באופן חופשי"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 08/01/20 21:15 יא בטבת התשפ

יעקב אחימאיר: פיטוריי מהתאגיד הם טעות מקצועית
אחימאיר. תכניתו יורדת מהמסך, צילום: הדס פרוש\פלאש 90

לאחר שבתאגיד השידור כאן החליטו לסיים את העסקתו ולהוריד את תכניתו רואים עולם, יעקב אחימאיר מגיב לראשונה ואומר: פיטוריי הם טעות מקצועית, לא חושב שקופחתי פוליטית". כזכור, אחימאיר התראיין לאחרונה, והתבטא כמי שתומך בגוש הימין, ואף ביקר את תוקפי נתניהו. לאחר דבריו, תאגיד השידור הועדיע לו כי הוא מוריד את תכניתו רואים עולם, וזאת בטענה כי ישנה תוכנת דומה המשודרת גם היא בערוץ, "רואים עולם"

אחימאיר הוסיף ואמר כי "אני בהחלט הייתי מקבל החלטה שהייתה קובעת להמשיך את התוכנית "רואים עולם" עם עורך אחר כי אין אדם שאין לו תחליף וזה כולל גם אותי, אני רק יודע שבמרוצת השנים שערכתי את 'רואים עולם' לא נגעתי בנושאים פוליטיים פנימיים של המדינה".

מי שדווקא חשב שפיטוריו של אחימאיר בוצעו בגלל שיקולים פוליטיים הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר "יעקב אחימאיר פוטר מערוץ "כאן" מפני שאמר באומץ את עמדותיו. זהו מצב בלתי נסבל. אסור שאף עיתונאי או אזרח יחשוש לדבר באופן חופשי, על התקשורת כולה לגנות מציאות זו".