חניכי 'עזרא' קיבלו את שם הגרעין החדש

גרעין חדש נולד בתנועת עזרא, וקיבל את השם: "מבשר", אחרי מסע גרעין מגבש בהשתתפות 700 חברי הגרעין. מזכ"ל עזרא, שאול דה מלאך: "שנת המאה מגלה עד כמה חשובה בשורת התנועה למדינת ישראל כולה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/19 21:50 יח באב התשעט

חניכי 'עזרא' קיבלו את שם הגרעין החדש
החניכים במהלך מסע הגרעין, צילום: תנועת עזרא

700 חברים וחברות מתנועת עזרא שסיימו את כיתה ט' לפני כחודשיים, יצאו היום (ב') למסע גרעין שבסיומו קיבלו את השם שחיכו לו כל כך - מבשר.

בדרך כלל המסע המסורתי מתקיים בל"ג בעומר, אך השנה, בעקבות השריפות שהשתוללו באיזור מודיעין נאלצו בתנועה להחזיר את החניכים הביתה ולבטל את המסע, היום, בימי החופש הגדול, קיימו אותו במתכונת אחרת אך לא פחות מהנה.

טקס הסיום והענקת השם

טקס הסיום והענקת השםצילום: תנועת עזרא

הקבוצות מכל הארץ התערבבו האחת בשניה ויצאו למירוץ "סוף הדרך", בין תחנות באיזור לטרון והסביבה, כאשר עמדו לרשותם אוטובוסים שלקחו אותה מנקודה האחת לשניה, ובנקודה האחרונה, היא אנדרטת חיל ההנדסה בסמוך למשמר דוד, התקיים הטקס ובו ניתן השם החדש.

בכל תחנה פגשו חברי הגרעין דמויות, סרטונים או משחקים הקשורים לאותה נקודה, ובעצם כך עברו חברי הגרעין החדש את המסלול הרגיל של המסע, שהוחמץ השנה. התחנות נבחרו בהקשר לתנועת עזרא, דרך יסודות, חפץ חיים, בית הרצל וחורשת האקליפטוסים הסמוכה לבית שמש.

החניכים במהלך מסע הגרעין

החניכים במהלך מסע הגרעיןצילום: תנועת עזרא

מזכ"ל התנועה, שאול דה מלאך, הסביר על בחירת השם: "שנת המאה מגלה עד כמה חשובה בשורת התנועה למדינת ישראל כולה - בשורה של תורניות, רף גבוה ופתיחות לעולם". הוא הוסיף כי "תפקיד הגרעין הוא להוביל בשורה זו במאה השנים שעוד יבואו".