מניהול הישיבה - לניהול משרד ממשלתי

מרדכי בניטה, ששימש כמנכ"ל ישיבת עטרת כהנים שבעיר העתיקה בירושלים, מונה על ידי השר זאב אלקין למנכ"ל המשרד לענייני ירושלים, לאחר אישור של נציבות שירות המדינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/19 13:18 כט בתמוז התשעט

מניהול הישיבה - לניהול משרד ממשלתי
מרדכי בניטה, צילום: אליהו ינאי

מנכ"ל חדש למשרד לענייני ירושלים. מרדכי בניטה, ששימש כמנכ"ל ישיבת עטרת כהנים שבעיר העתיקה, ובבחירות האחרונות עמד בראש מטה 'זזים ימינה', של הליכוד, מונה למנכ"ל המשרד לענייני ירושלים, בראשו עומד השר זאב אלקין.

בניטה הוא מהפעילים הוותיקים של ההתיישבות היהודית במזרח ירושלים. מעבר להיותו מנכ"ל ישיבת עטרת כהנים בעבר, הוא משמש בשלל תפקידים ופעילויות בנושא, הוא חבר דירקטוריון בחברה לפיתוח ירושלים (הרל"י), חבר ועד מנהל של מכון מאיר בירושלים, יו"ר עמותת מקדש מעט לבניית בית הכנסת בהר הזיתים ושותף לפרויקטים רבים בירושלים.

בניטה הוא פעיל ליכוד ותיק, ובפריימריז האחרונים אף התמודד על מקום ברשימת הליכוד לכנסת, ונחשב למקורבו של השר זאב אלקין. הוא תושב שכונת מעלה הזיתים שלמרגלות הר הזיתים.

הבוקר פורסם ב'הארץ' כי מינויו של בניטה למנכ"ל המשרד נפסל על ידי נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, לפני הבחירות האחרונות, אך כעת הובא לאישורו מחדש וקיבל אותו, עקב התארכות תקופת ממשלת המעבר והעובדה שהמנכ"ל הקודם עזב לפני קרוב לשנה ומאז לא מונה לו מחליף קבוע.