"התנדבות היא בניית אבן מחורבות ירושלים"

בעמותת כנפי רוח הכשירו כ- 200 מתנדבים שנפגשו עם הרב חגי לונדין, השתתפו בהתוועדות עם הזמר עקיבא תורג'מן ושמעו הרצאות ממטפלים ואנשי מקצוע. מנכ"ל העמותה: "הסוד טמון באנשים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/19 17:09 כ בתמוז התשעט

"התנדבות היא בניית אבן מחורבות ירושלים"
המתנדבים במהלך ההכשרה, צילום: ישי דמארי

כ-200 מנדבים מעמותת כנפי רוח התכנסו השבוע ליומיים של הכשרה והערכות לקראת שנת הפעילות הקרובה. 

זוהי שנת הפעילות הרביעית של העמותה המונה  כ-150 חניכים ו-250 מתנדבים ואנשי צוות. במהלך היומיים נפגשו המתנדבים עם הרב חגי לונדין, סגן אלוף אלון חכימה, האומן מיקי זר, אנשי מקצוע ומטפלים. כמו כן נערכה התוועדות עם הזמר עקיבא תורגמן.

הרב לונדין והמתנדבים

הרב לונדין והמתנדביםצילום: ישי דמארי

בנהלך ההכשרה שמה העמותה דגש על הכשרת המתנדבים ובניית קשר מקצועי וערכי בהתנדבות עם החניכים. הרעיון המרכזי הוא לזהות את צרכיו של החניך,ואת יכולותיו של המתנדב ולהתאימם בכדי להפיק "התנדבות מיטבית ואיכותית" ובכך ולצמצם קשיים וליצור העצמה מקצועית, נפשית ורוחנית.

מנכ"ל הארגון, הרב אהרון צהר: "הסוד טמון באנשים. אנחנו אחרי יומיים של דיוק הכוונה וגובה לקראת שנת פעילות הקרובה. זכינו במאות המתנדבים שלנו שאומרים הנני. הנני לא רק להתנדב, הנני-להיות יותר טובים. בהתנדבות בעולם הצרכים המיוחדים במקצועיות. בשמחה. ובאהבה גדולה".

המתנדבים השתתפו גם בהתוועדות

המתנדבים השתתפו גם בהתוועדותצילום: ישי דמארי

לדבריו, "אנחנו נמצאים בימי בין המיצרים. ימים שאנו זוכרים את חורבן בית המקדש שנחרב בגלל שנאת חינם. חז"ל אומרים שדור שבית המקדש לא נבנה בימיו כאילו נחרב בימיו.. זה אומר שעכשיו,היום, יש לנו הרבה לאן להתקדם. התנדבות ועשיה בנקודת הקצה בחברה הישראלית וההכשרה הזאת היא בניית אבן מחורבות ירושלים".

סמנכ"ל תוכן, דביר חודפי: "אחד מהדברים החשובים לנו בארגון כנפי רוח הוא חונכות אישית איכותית. החונכות היא בעלת חשיבות רבה עבורנו ואנחנו מאמינים בקידום והעצמת החונכות על ידי מתן דגש על החניך ועל החונך כאחד. לכן, מידי שנה מתקיימת הכשרת מתנדבים מקיפה ומעמיקה הכוללת תכנים מקצועיים- שיחות עם פיזיותרפיסטים, עובדים סוציאלים וקלינאיות תקשורת, לצד תכנים מהותיים דוגמת התמודדות עם בעלי מוגבלויות, כלים לחונכות אישית איכותית, מקום החונך אל מול החניך ועוד. כל זאת בנוסף לליווי ותמיכה בחונכות האישית של החונך והחניך לאורך כל השנה על ידי רכז הקבוצה ועל ידי הצוות"..