סניף בני עקיבא נצרת עלית מציג - כנס היובל

סניף בני עקיבא בנצרת עלית, ששמו ישתנה בקרוב לסניף נוף הגליל, ציין יובל שנים להקמתו בסוף השבוע, במפגש מרגש של בוגרי הסניף לאורך השנים: "שמחים בסניף ונשתדל תמיד לסייע להתפתחותו והתקדמותו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/19 21:35 ג בתמוז התשעט

סניף בני עקיבא נצרת עלית מציג - כנס היובל
בוגרי הסניף בצילום משותף, צילום: חיה אוזן

בסוף השבוע האחרון ציינו בסניף בני עקיבא בנצרת עילית חמישים שנות פעילות. עשרות מבוגרי הסניף שהיו חלק ממנו במהלך השנים התקבצו יחד, מהעיר ומרחבי הארץ, לחגיגות היובל.
בכניסה למתחם הסניף קיבל כל משתתף תג מזהה הנושא את שמו ושם השבט שלו. פרצופים שונים נפגשו אחרי שנים והזכרונות החלו לצוף ולהישמע בכל פינה. 

כידוע, שם הסניף צפוי להשתנות בקרוב ל'סניף נוף הגליל', כחלק משינוי שמה של העיר כולה, שאושר במשאל תושבים לפני כחודש.

הרב נועם קריספיל נשא דברי ברכה בתחילת הערב, ושיבח את העשייה הברוכה של הסניף למען הנוער והעיר. במהלך דבריו סיפר הרב קריספיל על חנוכת המבנה הנוכחי של הסניף, שנחנך לפני שני-עשורים בהתרגשות גדולה של ראשי העיר: "באותם ימים דנתי ביני לבין עצמי במחלוקת הפוסקים לגבי ברכת שהחיינו, התלבטתי האם עלינו לברך או לא", סיפר הרב קריספיל. "כשהגענו לאירוע חנוכת הסניף, ראש העיר דאז, מר מנחם אריאב ז"ל, נעמד וברך בשמחה ובהתרגשות ברכת שהחיינו, ולאחר מכן סיפר על התרגשותו הגדולה מהמעמד והרחיב בשבח הסניף". הרב קריספיל גדל בסניף כחניך ולאחר מכן גם הדריך בו, ועד היום יחד עם אשתו הרבנית עוטפים בחום את הסניף, את צוות ההדרכה ואת כלל הפעילות. בהמשך הערב הם גם קיבלו 'מדליית חברות כבוד' בתנועת בני עקיבא.

חגיגות היובל לסניף

חגיגות היובל לסניףצילום: חיה אוזן

במהלך הערב נזכרו שכבות הגיל השונות באירועים שונים מרכזיים ובאווירת הסניף. אחד הבוגרים סיפר בהתרגשות שהיום הוא יודע להצביע ולומר שתקופת הסניף בנתה את אישיותו והביאה אותו לתפקידו במערכת החינוך.

גם אפי ברטפלד רכז מחוז צפון של התנועה כיבד בנכחותו את הערב, וכן מנהל הגרעין התורני צחי וייס שאמר בסיום האירוע "אנחנו רואים את העשייה הגדולה של הסניף בעיר, וכגרעין אנחנו שמחים בסניף ונשתדל תמיד לסייע להתפתחותו והתקדמותו. ביום העצמאות הענקנו לשני הקומונרית את הכבוד בהנפת דגל הנוער בעיר, כהערכה והוקרה לעשייה שלה ושל החניכים בסניף ובעיר".

חגיגות היובל לסניף

חגיגות היובל לסניףצילום: חיה אוזן

בסיום הערב נערך מפקד חגיגי. לפני שירת המנון התנועה הודתה שני זנו, קומונרית הסניף, לכל מי שהגיע מקרוב ומרחוק "אנחנו שמחים ומודים לכם שהגעתם. הסניף הזה הוא משפחה אחת גדולה המורכבת מדורות של משפחות שלמות שעברו בסניף הזה. לעמוד כאן היום במפקד הזה ולראות את כל היסודות עליהם אנו נשענים היום זה מחייב. אנחנו כסניף נמשיך בעזרת ה' להוביל ולפעול בנצרת עילית, הבית של כולנו".