חנן בן ארי בווידוי מרגש: סיימתי מסכת לראשונה בחיי

הזמר והיוצר המוערך שיתף בפוסט מרגש את החוויה שעברה עליו, כשהצליח לראשונה בחייו לסיים מסכת מהתלמוד הבבלי: "אחד הערבים המרגשים בחיי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/19 12:14 יז בסיון התשעט

חנן בן ארי בווידוי מרגש: סיימתי מסכת לראשונה בחיי
חנן בן ארי , צילום: צילום מסך יוטיוב

גם אתם מתקשים בלימוד גמרא? הסיפור המרגש של חנן בן ארי יכול לחזק אתכם. הזמר והיוצר המוערך שיתף בפוסט מרגש בפייסבוק, את החוויה האישית שלו מלימוד וסיום מסכת ברכות מהתלמוד הבבלי, לראשונה בחייו.

"10 שנים לא יכולתי לגעת בגמרא", סיפר בן ארי. "לא יודע עד היום להסביר מה בדיוק גרם לתחושת הריחוק הזו, אבל פשוט לא הצלחתי לפתוח את הספר וללמוד. וניסיתי, באמת ניסיתי, אבל משהו בלב היה חסום... וככל שהזמן עבר הרגשתי כמה אני מתרחק מהאור האינסופי שהעם שלנו מעביר מדור לדור.

תלמוד בבלי

תלמוד בבליצילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

"לפני שנה וחצי החלטתי לקפוץ למים והודעתי לכמה שכנים בפרדס חנה שאני מתחיל ללמוד מסכת ברכות, ושהם מוזמנים ללמוד איתי, שעה כל שבת. התארגנה חבורה מגוונת ומדהימה, של אנשים שעובדים קשה כל השבוע ופשוט לא מספיקים לעצור וללמוד תורה.

"אתמול, אחרי שנה וחצי של לימוד איטי וסבלני סיימנו את מסכת ברכות. עשינו את זה בקבר רבי עקיבא בטבריה, כי אין כמוהו בלהוכיח לנו שאפשר להתחיל גם בגיל 40, ושאין ייאוש בעולם. אין.
זה היה אחד הערבים המרגשים בחיי! רקדנו ובכינו ושרנו ושמחנו כמו בחתונה... תודה לקדוש ברוך הוא שנתן לנו תורת חיים. תודה לאשתי שהכל שלה ובזכותה".