בישיבת ההסדר בנצרת עילית מתכוננים לחג בצורה מיוחדת

מפגש בין תלמידי הישיבה ובין דמויות תורניות מהעיר בעלות השקפות שונות בעבודת ה'. הרב הליטאי לתלמידי הישיבה: "יש בי רצון גדול להיות מחובר איתכם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/19 12:05 ד בסיון התשעט

בישיבת ההסדר בנצרת עילית מתכוננים לחג בצורה מיוחדת
ישיבת ההסדר, צילום: אלישמע סנדמן

בישיבת ההסדר בנצרת עילית מתכוננים לקבלת התורה בצורה מיוחדת/ כחלק מתכנית רחבה המפגישה את תלמידי הישיבה עם דמויות תורניות מהעיר בעלות השקפות שונות בעבודת ה', נפגשו אתמול תלמידי הישיבה עם הרב שלמה ליפשיץ, מרבני הקהילה הליטאית בהר יונה ג', למפגש הכנה לקראת חג מתן התורה.

בפאנל משותף של ראש הישיבה, הרב דני סגליס יחד עם הרב ליפשיץ נגעו השניים בסוגיות שונות הקשורות לעולם התורה. בין היתר נגעו השניים בהבדלי השקפת העולם הכללית והלימודית הקיימים בין הציבור הדתי לאומי לציבור החרדי-ליטאי.

לומדים יחד

לומדים יחדצילום: אלישמע סנדמן

את הפאנל פתח הרב סגליס ואמר "זכות גדולה לנו שהרב ליפשיץ הגיע להיות עימנו. הרב ליפשיץ הוא ברכה גדולה לעיר שלנו, שותף מלא לכל הפעילות המאוחדת של רבני העיר. הגעתו לכאן היא חלק משכן טוב, מחבר טוב ובעיקר מלב טוב שיש לו".

לומדים יחד

לומדים יחדצילום: אלישמע סנדמן


על המפגשים מהסוג הזה אמר הרב ליפשיץ בתחילת דבריו "אני לא יודע אם יש דבר שמקרב את הגאולה כמו המפגשים הללו שלנו" והוסיף "אני מודה לראש הישיבה על הזכות לדבר איתכם כאן. יש בי רצון גדול להיות מחובר אליכם ואני נהנה מכל מפגש כזה איתכם".

החיבור בין הקהילות השונות בנצרת עילית בולט מאד ובא לידי ביטוי בתחומים ציבוריים רבים. אחד התחומים המרכזיים הוא פורום רבני העיר המכיל בתוכו את רבני כלל הקהילות. הקבוצה נפגשת אחת לתקופה ופועלת בחיבורים מדהימים, החל מחברותות קבועות בין רבני הקהילות במהלך השנה ועד לאירועים ציבוריים משותפים. "תפקידנו הוא לחבר כמה שיותר, היכן שרק אפשר" מדגיש הרב דני סגליס ומוסיף "דווקא בנצרת עילית ולא סתם, במקום הכי חשוב כיום מבחינה דמוגרפית, אנחנו עדים לשיתופי פעולה ואחדות גדולה בין הזרמים השונים שמובילה כאן לדברים גדולים ועצומים"