האולפנא שזכתה באולימפיידת החלל ע"ש אילן רמון

כל מה שהן היו צריכות לעשות זה לבנות דגם חללית. בנות אולפנת בנ"ע חן במדבר, התמודדו עם אתגרים שונים וזכו

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/19 12:06 י באייר התשעט

האולפנא שזכתה באולימפיידת החלל ע"ש אילן רמון
הזוכות בתחרות, צילום: דוברות בנע

אמש הגיעה לסיומה אולמפיידת החלל ע"ש אילן רמון, התחרות התפרשה על פני 9 חודשים ולקחו בה חלק לא פחות מ226 בתי ספר מכל הארץ שמידי שבוע התמודדו עם אתגריים מדעיים ומחקריים. את המקום הראשון כאמור תפסו תלמידות אולפנת בנ"ע  חן במדבר מבאר שבע והן יקבלו מענק כספי לטובת פעילויות חברתיות.
במשך תשעה חודשים התלמידים והתלמידות מ226 בתי ספר התמודדו באתגרים מדעיים, בחקר ובאיסוף מידע בתחומים שטרם נחשפו אליהם. השנה נושא האולמפיידיה עסק באסטרואידים וכוכבי לכת ננסיים במערכת השמש.
נבחרת האולפנה שהורכבה מתלמידות שכבה ט בהובלתה של המורה עינת בן אליהו ,רכזת מדעים באולפנה, אותרה בחמשה שלבים שונים בהם שני חידונים ווירטואלים, פעילות קהילתית בנושא חלל ואסטרונמיה, בניית דגמי המשימה ומעבר בתחנות ההפעלה בשלב הגמר בו השתתפו עשרה בתי ספר בלבד.
 

דגם החללית

דגם החלליתצילום: דוברות בנע

המורה עינת בן אליהו "הבנות חוו חויה לימודית. חברתית וערכית שאין כדוגמתה. מודה על הזכות להיות חלק בתהליך מדהים שהבנות עברו וגם אני כמורה זכיתי. הפרס הוא הערכה גדולה לתהליך הלמידה של הבנות והכרה ביכולתן לכבוש את החלל ותחום המדעים בכלל בעתיד"
באולפנה מדגישים את הסיוע לו זכו ממחזיקת תיק החינוך ומ"מ מקום ראש העיר ד"ר חפצי זוהר. כמו על שיתופי הפעולה עם "בית יציב" ועם קהילת אורייזון.