עמית סגל מציע לרוטמן: תשאל על הפרסום של כתב ערוץ 13

סערת ההדלפה של פסק דין עילת הסבירות | הפרשן הפוליטי הבכיר מגיב לכוונת רוטמן לכנס ועדה ועוקץ את פוגלמן: "האם הדלפות מטרידות את כבודו רק כשמדובר בעיתונאים שלא מזדהים עם השקפת עולמו השיפוטית?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/24 20:13 כב באדר ב'

עמית סגל מציע לרוטמן: תשאל על הפרסום של כתב ערוץ 13
עמית סגל, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן, הודיע לפני כחודשיים על הקמת צוות בדיקה לבחינת ההדלפה התקדימית של פסק הדין בנוגע לעילת הסבירות, והיום (ב') פורסם כי יושב ראש ועדת חוקה, שמחה רוטמן, מבקש לזמן דיון מיוחד בנושא ליום ראשון הקרוב.

נזכיר כי ערב פרסום פסק הדין חלקים ממנו פורסמו על ידי העיתונאי עמית סגל בחדשות 12, ובית המשפט היה כמרקחה. אחרי הפרסום אודות הכוונות של רוטמן, כתב הערב עמית סגל: "במקום רוטמן הייתי שואל את פוגלמן: למחרת הדלפת פסקת הסבירות, פרסם כתב מקורב למערכת המשפט בערוץ 13 הדלפה נוספת, לגבי תוצאות בג"צ הנבצרות. למה ציד המקורות דילג עליו? האם הדלפות מטרידות את כבודו רק כשמדובר בעיתונאים שלא מזדהים עם השקפת עולמו השיפוטית? או שהוא חושש שיתגלה מי הדליף?".

הוועדה של פוגלמן

נזכיר כי פוגלמן מינה ועדה בהשתתפות מיכאל שפיצר, מנהל בתי המשפט לשעבר, חגי אבימור, ראש אגף חקירות בשב"כ בדימוס, איל דגן, ראש אגף חקירות בשב"כ בדימוס והשופטת ד"ר קרן אזולאי, רשמת בית המשפט העליון, וכתב: "פרסום חלקים מטיוטות פסקי דין שטרם הושלמה כתיבתם הוא אירוע חמור. צוות הבדיקה ימפה את שיטות העבודה הפיזיות והטכנולוגיות בבית המשפט ואת הפרצות האפשריות לדליפת מידע".