כוכבת המירוץ למיליון חושפת: "החלטתי לצום"

מתמודדת המירוץ למיליון יעל כרמון שיתפה את עוקביה בסיבה בגינה השנה תצטרף לציבור הצמים בתענית אסתר על אף שאינה מקיימת אורח חיים דתי: "אני מרגישה אשמה על חוסר המעורבות שלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/24 14:20 ט באדר ב'

כוכבת המירוץ למיליון חושפת: "החלטתי לצום"
פורים, צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

מתמודדת המירוץ למיליון יעל כרמון, שמרבה לשתף את חיה בחשבון האינסטגרם שלה, פרסמה פוסט ארוך באינסטגרם בו היא מסבירה מדוע השנה תצטרף לציבור הצמים בתענית אסתר, ולא, זו לא התחלה של חזרה בתשובה. "אז החלטתי לצום", כתבה כרמון.

יעל כרמון: "אני החלטתי לצום"

בהמשך הפוסט כתבה כרמון: "ראשית אבהיר נקודה חשובה. אני לא שופטת לרגע (טוב אולי רק לרגע קטן ואז עובר לי) את מי שבוחר לחגוג במסיבות פורים. גם לזה יש הצדקה. אנחנו עם בטראומה שעוד לא מבין את מימדיה. יש בינינו חיילים שחזרו מהחזית, יש בינינו עורף מוכה חרדה, עשרות אלפים עקורים מביתם, מגיע למי שזקוק לכך - להתפרק עד לא ידע. אבל אני (!) החלטתי לצום".

"מי שמדמיין אותי חוזרת בתשובה צפוי להתאכזב", אמרה. "אבל כל יום הוא יום טוב ללמוד משהו חדש. יסלחו לי כל חבריי לחילוניות - חיבור ליהדות היא לא מילה גסה. הרבה אנשים טועים להאמין שהצום ביום לפני פורים הוא לזכר הצום המוזכר במגילה. אז זהו שלא".

מגילת אסתר

מגילת אסתר, צילום: shutterstock

"אני מרגישה אשמה על חוסר המעורבות שלי"

לאחר מכן המשיכה: "כבר מתחילת המלחמה אני מרגישה איזו 'אשמה' על חוסר המעורבות שלי. בעלי לא גויס לחזית, אין לי בן בגילאי צבא, ואני כל כך זקנה שהידע שלי כבר לא רלוונטי לאף אחד ביחידת המילואים שלי. יושבת בבית וצופה בחדשות חמישה חודשים רצוף. מחפשת דרכים יצירתיות להביע סולידריות. אז החלטתי שהשנה אני אסתר המלכה. השנה אני אצום".