עיתונאים זעמו על הדיווח של כרמלה מנשה: "מי שנתן לך לשדר ידיעה כזו הוא אפס"

העיתונאית דיווחה על תא"ל מרדכי כהנא תוך שהציגה אותו כ"אחיין של מאיר כהנא ראש תנועת כך" ומבלי שציינה את ניגוד העניינים שלה מול כהנא שתבע אותה בעבר. שורת עיתונאים בכירים תקפה אותה ברשת, חיים לוינסון: "אייטם מביש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/03/24 09:27 ז באדר ב'

עיתונאים זעמו על הדיווח של כרמלה מנשה: "מי שנתן לך לשדר ידיעה כזו הוא אפס"
כרמלה מנשה, העיתונאים זעמו, צילום: Yonatan Sindel,Flash 90

סערה התעוררה לאחר שהעיתונאית הוותיקה כרמלה מנשה דיווחה על מינוי אפשרי של תא"ל במילואים מרדכי כהנא תוך שהציגה אותה כאחיינו של מאיר כהנא, מנהיג תנועת "כך". בנוסף, לא ציינה מנשה את ניגוד העניין שלה מול כהנא שתביעה שלו כנגדה עומדת תלויה בבית המפשט.

"שניכם צריכים להיות מפוטרים היום"

מספר רב של עיתונאים תקפו את מנשה על הדיווח המגמתי. חיים לוינסון הגיב למשנה וכתב: "אייטם מביש", אבישי גרינצייג כתב כי "אני לא מכיר עבירה בספר החוקים להיות אחיין של מישהו" וגם יהודה שלזינגר הוסיף: "מרדכי כהנא מפקד סיירת גולני מג"ד 12 מפקד אגוז בלבנון השניה קצין איסוף קרבי ראשי בכיר במל"ל אבל אחיין של ראש תנועת כך וואו כרמלה, כל כך לא מתאים לך".

מרדכי כהנא

מרדכי כהנא צילום: תא"ל במיל' מרדכי כהנא, דיווח מגמתי

העיתונאי אריאל שנבל תקף בחריפות והגיב למנשה: "אומר זאת כך כרמלה, אם הפרט הראשון שיש לך לומר על תא"ל במיל׳ שמסכן את חייו כבר חודשים בעזה למען כולנו זה שהוא קרוב משפחה של מישהו שמת לפני 34 שנים את עיתונאית פח ומי שנתן לך לשדר ידיעה כזו הוא אפס ושניכם צריכים להיות מפוטרים היום".

הדיווח שעורר את זעם העיתונאים

בדיווח המקורי כתבה מנשה כך: "השר איתמר בן גביר הציע לאחיין של מאיר כהנא ראש תנועת כך שנרצח, לשמש מנכ"ל המשרד לבטחון פנים, במהלך המלחמה פנה בן גביר לתא"ל במיל' מרדכי כהנא המשמש במיל ראש מטה אוגדה 36 שתמרנה בעזה לשמש מנכ"ל משרדו, כהנא הסביר שהוא נמצא עדיין במילואים".