עיתונאית חדשות 12: שר החוץ הטריף אותי, וזה לא קורה לי הרבה

שליחת חדשות 12 בארצות הברית, יונה לייבזון, לא נותרה אדישה להודעתו של שר החוץ על כך שיחזיר את שגריר ישראל באו"ם לארץ כמחאה. היא הסבירה בפירוט למה לדעתה "יצאנו מגוחכים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/24 16:36 כה באדר א'

עיתונאית חדשות 12: שר החוץ הטריף אותי, וזה לא קורה לי הרבה
יונה לייבזון, מסכמת שנה של אימאות, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

רגע לפני פרסום הדו"ח הרשמי של האו"ם בנוגע לפגיעות המיניות אמש (ב'), עשה שר החוץ צעד מעורר מחלוקת, והחזיר את שליח ישראל לאו"ם ארצה במחאה על כך שמזכ"ל האו"ם לא כינס את מועצת הביטחון לדון בדו"ח. שליחת חדשות 12 בארצות הברית, יונה לייבזון, לא חסכה את דעתה על הצעד החריג: "הטריף אותי".

לייבזון: שר החוץ הטריף אותי - וזה לא קורה לי הרבה

"ההודעה של שר החוץ ישראל כץ אתמול פשוט הטריפה אותי, זה לא קורה לי הרבה", הגיבה מיד לייבזון, והסבירה: "תת מזכ"ל האום שחוקרת את כל בנושא של האונס ושל התקיפות המיניות במהלך סכסוכים מגיעה במיוחד לארץ, שומעת את העדויות. פעם ראשונה שיש דו"ח עצמאי של גוף בינלאומי, שמדבר על כך שיש הוכחות ובאמת מכיר בזוועות שנעשו וגם עדיין נעשות ככל הנראה לחטופים ולחטופות שבשבי".

"דווקא כשיש סוף סוף ארגון חשוב שמדבר על מה שהיה - לשר חשוב להוציא הודעה"

"ומה עושה ישראל כץ?" זעמה לייבזון, "מצייץ עוד לפני שהדו"ח הרשמי פורסם, על כך שהוא קורא בחזרה לשגריר באו"ם ארדן להתייעצות". היא ממשיכה ומסבירה: "אין לי שום אינטרס להגן על מזכ"ל האום. אבל המזכ"ל עוד לא הגיב כי עוד לא היה פרסום רשמי". היא מסבירה כי הדו"ח נכתב מטעם מועצת הביטחון של האו"ם, כך שוודאי שהייתה ישיבה בנושא. "דווקא הפעם, כשיש סוף סוף ארגון בינלאומי חשוב שמדבר על מה שהיה, אז אנחנו עושים משהו כזה שלא מתואם עם הלשכות, אף אחד לא ידע מזה - אבל לשר היה חשוב להוציא הודעה", סיימה במרירות.