אמא של מיה רגב: אני לא דתייה אבל לקחתי על עצמי את המצוות האלה

מירית רגב חיכתה במשך 51 ימים לחזרתה של בתה מיה. כעת הן מספרות על התקופה הנוראית בחייהן ומשתפות מה עזר להן להתחזק, זו בשבי וזו בבית: "אני לא דתייה אבל יש בי אמונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/24 11:47 כד באדר א'

אמא של מיה רגב: אני לא דתייה אבל לקחתי על עצמי את המצוות האלה
מיה רגב ואחיה איתי לאחר השחרור, צילום: ללא

למעלה משלושה חודשים חלפו מאז החטופה מיה רגב שוחררה מהשבי, כשהיא פצועה במצב בינוני. רגב נחטפה יחד עם האח הצעיר איתי כששניהם בילו במסיבה ברעים. כעת, זמן קצר אחרי שסוף סוף התחילה ללכת, מיה ומירית רגב התראיינו לדינה חלוץ במגזין "לאשה". אימם של החטופים שיתפה בתקופה הנוראית בה היו בשבי. "בהתחלה הציעו לי ליווי פסיכולוגי", סיפרה, "ישבתי עם פסיכולוגית שלוש פעמים, אבל לא היה לה מה להגיד שירים אותי".

אמא של מיה רגב: "לקחתי על עצמי להתפלל שחרית, ליטול ידיים כל בוקר, להדליק נרות"

בהמשך, מצאה דרך אחרת להתחזק. "אני לא דתייה אבל יש בי אמונה", הודתה, "אז לקחתי על עצמי להתפלל שחרית, ליטול ידיים כל בוקר, להדליק נרות כל יום. היה לי טקס בבוקר: הייתי נכנסת לחדרים שלהם ומדברת אליהם, 'תהיו חזקים, אמא איתכם', קוראת בכל חדר פרק תהילים". בהמשך הראיון שיתפה מיה על התקופה בשבי: "האמת היא שכבר לא היה לי אכפת למות. התפללתי רק שאם אני מתה, שזה יהיה בבת אחת, כי אין לי כוח לסבול עוד פציעה. פחדתי יותר שייגעו בי. כל הזמן אמרתי לחמאסניק ששמר עליי, 'תחשוב שאני הבת שלך', כי ידעתי שיש לו בת בגילי"

לאורך כל התקופה בשבי, דאגה בעיקר לאח הצעיר, ורצתה לבקש שיעבירו לו מכתב. "ידעתי שהוא עם עומר והיה לי חשוב להגיד להם שאני בסדר ושיהיו חזקים. רציתי לדעת שיש להם אוכל, מדי פעם הייתי מבקשת להעביר להם את האוכל שלי, והחמאסניק מאוד התפעל מזה. הוא אמר לי 'איזה לב טוב יש לך, זו טעות שחטפנו אותך, לא היית צריכה להגיע לפה'".