מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לאחר שעורר סערה: עיתונאי ערוץ 14 מגיב - "שקר וכזב"

עיתונאי ערוץ 14 יאיר אלטמן מגיב לאבישי גרינצייג שתקף אותו על פרסומיו ברשת: "במקרה הזה אבישי גרינצייג לא הותיר לי ברירה. בשביל לקבל מחיאות כפיים הוא מעוות את הפרטים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/24 11:49 ג באדר א'

לאחר שעורר סערה: עיתונאי ערוץ 14 מגיב - "שקר וכזב"
יאיר אלטמן, צילום: ללא

לאחר שקיבל ביקורת מכתב המשפט של כאן חדשות, אבישי גרינצייג, על כך שהוא מפרסם מידע רגיש לציבור בערוץ הטלגרם והוואטסאפ האישים שלו, עיתונאי ערוץ 14 יאיר אלטמן מגיב: "כמדיניות אני לא מתייחס באופן אישי לקולגות. כעיתונאים אנו מחליפים תפקידים, עוברים בין כלי תקשורת ונפגשים כל העת בעבודה. אני חושב שזה לא נכון, אבל במקרה הזה אבישי גרינצייג לא הותיר לי ברירה".

יאיר אלטמן: "אף אחד לא יכול לבוא ולהגיד מהכורסה הנוחה בבית שאני עושה משהו למען עצמי"

עוד הוסיף: "מסתבר שבזמן שאני וחברי לנשק מחרפים נפשנו כבר 4 חודשים בצו 8 כחובשים בפלוגה רפואית של אוגדת עזה, יש גם מי שיורה מאחור. כולנו איבדנו במלחמה הנוראה הזו חברים, ובמקרה שלי גם הסתכנתי באופן אישי ואף טיפלתי בפצועים והרוגים רבים. האחרון שבהם בשבוע שעבר. אף אחד לא יכול לבוא ולהגיד מהכורסה הנוחה בבית שאני עושה משהו למען עצמי".

בהמשך התייחס אלטמן לפרסומיו: "ועכשיו לגופו של עניין: אותו אירוע מצער התפרסם בערוצים וקבוצות שונות כבר מהצהריים תוך פרטים ומספר ההרוגים שאני לא מסרתי. אומנם גרינצייג מייחס לי יכולות השפעה אדירות, שזה נחמד, אך האמת היא שזו הייתה שיחת היום ברשתות החברתיות הרבה לפני שהתייחסתי אליה באופן עמום וכללי בשעות הערב".

אבישי גרינצייג

אבישי גרינצייג, צילום: מיכה לובטון

"בשביל לקבל מחיאות כפיים הוא מעוות את הפרטים"

אלטמן המשיך עם דימוי: "למה זה דומה? ל"חילופי אש קשים" שאומרים באולפנים בכל פעם שיש אירוע עם תוצאות קשות. במקום חילופי אש קשים כתבתי אירוע קשה. זה אותו הדבר. אפשר לדון האם נכון שעיתונאים בכלל יזכירו מונחים כאלה. יכול להיות שלא. אך נשאלת השאלה מדוע מכל הפוסטים, הערוצים והקבוצות בחר גרינצייג את הפוסט הכללי הזה, ללא פרטים, שעלה מאוחר אחרי כולם". לאחר מכן ענה: "התשובה טמונה בדיוק במה שהוא טוען בפוסט: בשביל לקבל מחיאות כפיים הוא מעוות את הפרטים. הרי גם כשאני חובש באוגדת עזה אני עדיין בערוץ 14 ומה שמותר לאחרים אסור לי".

כוחות צה"ל בעזה

כוחות צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

"לא פרסמתי שוב ושוב, זה שקר וכזב"

"אני כבר 20 שנה בעיתונות, הייתי בידיעות אחרונות, Ynet, וואלה וישראל היום וספגתי מכולם - ימין ושמאל. אבל ההתקפות שספגתי בערוץ 14 זה משהו אחר. לא פרסמתי שוב ושוב, זה שקר וכזב", אמר, והוסיף: "התייחסתי פעמיים בזמן המלחמה באופן כללי וללא פרטים לאירועים קשים, שחלקם הייתי בהם, אחרי שכולם דנו בהם והם הפכו לשיחת היום. חבל שבשביל לקושש מעט סימפתיה ועוד כמה לייקים, הוא מעוות את הפרטים. ועוד משהו קטן. ב-7 לאוקטובר נפל דבר. אנחנו כבר לא מצטערים על קיומנו כאן, לא מתנצלים שאנו מנצחים ולי אין שום כוונה להתנצל שאני עובד בערוץ 14".