אברי גלעד: שיקרנו לצופים בפנים

המגיש שיתף כי בשעה שהגיש את תכניתו הלילית ידע על ממדי האסון בעזה, ולא יכל להפגין דבר: "אנחנו משדרים תכנית אקטואליה לילית, ונאלצים להסתיר מהצופים שלנו את האמת הידועה לנו ולהמשיך כאילו המצב רגיל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/24 17:56 יג בשבט התשפד

אברי גלעד: שיקרנו לצופים בפנים
אברי גלעד נפרד "החלטה קשה", צילום: מיכה לובטון

למגיש הוותיק אברי גלעד היה קשה במיוחד להגיש אמש (ב') את תכנית הלייט נייט שלו עם ארז טל. איש התקשורת שמע על האסון הקשה בעזה בו נהרגו חיילים רבים, אך עקב ההוראות של דובר צה"ל והבקשה שלא לפרסם עד עד שלא יוודע למשפחות, נאלצו זוג המגישים להעמיד פנים שהכל כשורה ולהגיש את התכנית כרגיל.

"האמת היא שבעוד הידיעה המרה התפרסמה בבוקר, אני כבר ידעתי בערב קודם" כתב גלעד בטורו האישי בישראל היום, "אני פועל ייצור בתעשיית התקשורת, ואצלנו יודעים עוד לפני שהגרי מודיע רשמית. כבר בתחילת הערב ידענו מה קרה, ומה המספר, ואסור היה בתכלית האיסור לומר. ויש בעיה. אנחנו משדרים תכנית אקטואליה לילית, ונאלצים להסתיר מהצופים שלנו את האמת הידועה לנו ולהמשיך כאילו המצב רגיל. כלומר לשקר לצופים בפנים. בפנים שלנו שלא אמורות להסגיר מחד, ולא יכולות להתעלם מאידך. וזה מורכב" אמר בכאב.

21 הנופלים באסון בעזה

21 הנופלים באסון בעזה, צילום: דובר צה"ל

אברי גלעד בכאב: "שנהיה ראויים למותם"

"אנחנו, דרי האולפנים, מתלבטים. הלב צועק מכאב, אבל הציבור אינו יודע, ומה הסיבה להופיע בפרצוף נפול בתכנית שיש בה גם מידה של בדיחות הדעת? זה יכול להיראות כמו מצב רוח פרטי שפלש לשידור הציבורי, וזה אינו מקובל. ומצד שני, מאיפה להביא בכלל חיוך ודיבור קליל, כשהלב שוקל כמו שני בניינים בעזה שקרסו על אהובינו?" שיתף המגיש הוותיק.

לסיום הוא סיפר, "וחתמתי את התכנית בערב באמירה כללית, שידעתי שתיהפך למאד ספציפית תוך שעות בודדות. אמרתי- נזכור כולנו, לא ליפול למלתעות היגון, לא להיכנע לרגשות הקשים, לא לקבל החלטות מתוך צער. ואני מוסיף כאן- שנהיה ראויים למותם".