לצחוק על זה: התכנית של יעל שבח למשפחות השכולות

יעל שבח, שמתמודדת עם השכול כבר שנים רבות, יצאה במיזם חדש שמטרתו לעודד את משפחות השכול לצחוק מתוך הטרגדיה: "לחפש רגעי שעשוע במצב הנוראי שפקד את חיינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/01/24 11:25 ז בשבט התשפד

לצחוק על זה: התכנית של יעל שבח למשפחות השכולות
יעל שבח, צילום: שרון גבאי

לאחר שבעלה נרצח בפיגוע טרור לפני מספר שנים, יעל שבח מקדישה את חייה לעזרה ותמיכה במשפחות החוות גם הן את השכול הקשה. בפרויקט חדש שיזמה יחד עם מיכל קידר, אלמנת צה"ל, היא מזמינה את המשפחות השכולות הטריות והוותיקות לשתף את הרגעים הקומים שחוו לצד השכול.

"לחפש רגעי שעשוע במצב הנוראי שפקד את חיינו"

שבח פירסמה טופס פורמס בחשבון הטוויטר שלה, והסבירה: "מחפשות כל דרך להקל במעט על האובדן הגדול. אחת הדרכים אותן אנו מכירות ומשתמשות היא הניסיון והמאמץ לצחוק על השכול, ולחפש רגעי שעשוע במצב הנוראי שפקד את חיינו. במסע השנים בהן אנו חיות לצד המוות גילינו בהקלה שאנחנו לא היחידות שההומור והצחוק משמש אותן גם בהתמודדות עם השכול".



"בימים אלו אנו עובדות על הפקה ייחודית למשפחות השכול בלבד, בה ישולבו סיפורים וקטעי הומור מהחיים לצד השכול", הציגו את המיזם הייחודי. בטופס שפירסמו למשפחות השכול נשאלו מגוון שאלות ביניהן: האם תרצה להשתתף באירוע בו מותר לצחוק על המוות?, האם היית רוצה לספר בפומבי מול קהל של שותפי גורל באופן הומוריסטי על הטרגדיה? ועוד.