המילואימניק הסרוג תרם כליה: "הייתי צריך לרדת ארבעים קילו"

צור פלק ממצפה דני תרם כליה, ימים אחרי שחרורו ממילואים: "זה לקח לי קצת פחות מארבע שנים וניתוח קיצור קיבה. שמח שהייתה לי היכולת לעזור במילואים ובתרומה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/24 11:51 ו בשבט התשפד

המילואימניק הסרוג תרם כליה: "הייתי צריך לרדת ארבעים קילו"
צור ואשתו, צילום: דוברות איכילוב

בשבוע שעבר בוצעה בבית החולים איכילוב השתלת כליה מתורם אלטרואיסטי, עם סיפור מרגש במיוחד. צור פלק, עורך דין בן 32 ואב לשלושה מבנימין הוא התורם, שעבר קיצור קיבה לשם התהליך וימים לפני ניתוח התרומה עדיין שירת במילואים.

"זה לקח לי קצת פחות מארבע שנים וניתוח קיצור קיבה"

"לפני ארבע וחצי שנים אחרי שחבר טוב תרם וסיפר לי על זה החלטתי שגם אני רוצה לתרום כליה. בשביל זה הייתי צריך לרדת ארבעים קילו וזה לקח לי קצת פחות מארבע שנים וניתוח קיצור קיבה", אמר פלק בחיוך. ניתוח השתלת הכליה בוצע על ידי ד"ר יעקב גויכמן, מנהל השירות להשתלות כליה ולבלב בחטיבה הכירורגית, וד"ר מחמד יונס, מנתח בכיר בצוות ההשתלות.

צור וחייט

צור עם המושתל | צילום: דוברות איכילוב

"דווקא בימים האלה, אם כל אחד יסתכל איך הוא יכול לשפר את המצב של הסביבה שלנו, נוכל לצמוח מתוך האסון שעברנו בחודשים האחרונים. אני שמח שהייתה לי היכולת לעזור במילואים ובתרומה ומתפלל שנזכור שאנחנו עם אחד, וששום דבר לא יכול לעמוד בפנינו. לא הייתי יכול לעשות את זה בלי התמיכה של שירי אישתי המדהימה, של צוות איכילוב, של מתנת חיים, ושל חבריי לעבודה מפרקליטות מחוז מרכז שמגבים אותי בזמן שאני הולך להיעדר", הוסיף עוד.

המושתל הוא הראל חייט, בן 36 ודוקטורנט בבר אילן, שזוהי ההשתלה השלישית שלו. הוא סובל ממחלה גנטית ונאלץ לעבור את השתלת הכליה הראשונה כבר בילדותו. במפגש המרגש ביניהם במחלקת ההשתלות באיכילוב, הראל הודה לצור ואמר שהוא נתן לו את חייו בחזרה. צור איחל בריאות איתנה להראל ואמר לו שהכליה מצאה אכסניה טובה, ושישמור עליה.