המילואימניק שוחרר וישר תרם כליה: "זה הזמן שמתאים לעשות את זה"

כמו ישראלים רבים, גם ישי רוטשטיין גוייס למילואים ב-7.10, אך מיד עם שחרורו בחר לבצע את הניתוח שבסיומו תרם כליה לאדם זר, תהליך אותו החל לפני כחצי שנה. מבית החולים הוא אומר: "לא הצבתי תנאים לזהות הנתרם, אני מאמין שתפקידנו הוא להוסיף כמה שיותר אור וטוב בעולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/12/23 14:04 ה בטבת התשפד

המילואימניק שוחרר וישר תרם כליה: "זה הזמן שמתאים לעשות את זה"
ישי רוטשטיין, "ממליץ מאד למי שיכול לעבור את התהליך", צילום: דוברות איכילוב

כמו ישראלים רבים, גם ישי רוטשטיין, תושב עלי זהב ואב חמישה ילדים גוייס למילואים, אלא שהגיוס למילואים גדע תהליך אותו החל לפני כחצי שנה, לתרום כליה לאדם שאינו מכיר. עם שחרורו מהמילואים בחר ישי לבצע את הניתוח ולתרום כליה.

מהמילואים לניתוח תרומת כליה

רוטשטיין משתף בתהליך קבלת ההחלטה: "למה כליה? משום שזו תרומה שמעניקה חיים לבן אדם שמטופל בדיאליזה וחייו בסכנה" הוא אומר ומוסיף כי "לפני חצי שנה אשתי ואני החלטנו שעכשיו זה הזמן שמתאים לעשות את זה, מבחינה משפחתית. לא הצבתי תנאים לזהות הנתרם, והשארתי את הדבר להחלטה מקצועית לפי סדרי קדימות".

ישי וניסים עם בני משפחותיהם

ישי וניסים עם בני משפחותיהם צילום: דוברות איכילוב

כאמור, הניתוח בוצע מיד עם שחרורו של ישי מהמילואים. "ב-7.10 גוייסתי למילואים ומייד כששוחררתי, החלטתי לבצע את הניתוח" הוא אומר, "זאת הפעם הראשונה בחיים שאני מאושפז, והחוויה שלי בבית החולים הייתה חיובית מאוד. היחס של הצוות לתורמים מאד מכבד".

"ממליץ מאד למי שיכול לעבור את התהליך ולהציל חיים"

ההשתלה התבצעה בבית החולים איכילוב כאשר הניתוח בוצע על ידי ד"ר יעקב גויכמן וד"ר מחמד יונס, ועבר בהצלחה. הנתרם, ניסים שקורי, מכונאי רכב מבת ים, נמצא כבר שנתיים בטיפולי דיאליזה, לאחר הניתוח אמר: "ישי החזיר לי את האור לפנים ואת החשק להמשיך הלאה לחיות. תודה היא מילה קטנה מכדי להביע את התודה שלי". ישי סיכם: "אני מאמין שתפקידנו הוא להוסיף כמה שיותר אור וטוב בעולם וממליץ מאד למי שיכול לעבור את התהליך ולהציל חיים של בנאדם".