לא ציפינו: הרבש"צית שהצילה את קיבוץ ניר עם מתכננת לעזוב את הארץ

ענבל ליברמן, הרבש"צית שנלחמה בחירוף נפש כדי להציל את הקיבוץ שלה, התראיינה למגזין "לאשה" וסיפרה על התכניות לעתיד: "אעבור לחו"ל, אני לא מרגישה שאני חייבת לחזור ליישב את ניר עם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/24 16:06 ה בשבט התשפד

לא ציפינו: הרבש"צית שהצילה את קיבוץ ניר עם מתכננת לעזוב את הארץ
ענבל ליברמן, צילום: דרור נביא

סיפורה של ענבל ליברמן הוא סיפור הצלתו של קיבוץ ניר עם. ליברמן, בת הקיבוץ והרבש"צית שלו, הייתה בין הראשונים שהבינו את גודל המתקפה מתוכננת על הקיבוץ ובזכות תושייה יוצאת דופן היא הצליחה להקפיץ את כיתת הכוננות להגן על הישוב והתושבים. בתכנית "עובדה" בקשת 12 שידרו את השחזור שלה לאירועים הדרמטיים.

ענבל ליברמן: "רק רציתי לנשום"

ליברמן התראיינה לתחיה ברק במגזין "לאשה", וסיפרה על הימים שאחרי מתקפת הפתע הרצחנית. "בימים הראשונים אחרי הפינוי הייתי במלון בתל־אביב עם שאר חברי הקיבוץ, אבל תוך שבוע מצאתי דירה בעיר ועברתי אליה", סיפרה, "במלון, כל היום אנשים שיגעו אותי עם 'תודה, הצלת אותנו'. לא יכולתי לעבור בלי שידברו איתי ויחבקו, ואני אצטרך לחייך. רק רציתי לנשום. בנוסף יש לי שני כלבים וזה לא פשוט לגור איתם במלון. חבר מהשכבה שלי שגר בתל אביב יצא למילואים ועברתי לדירה שלו, ומשם עברתי לסאבלט זמני בכרם התימנים שהפך לקבוע. אני חותמת חוזה לעוד שנה".

"אני לא מרגישה שאני חייבת לחזור ליישב את ניר עם"

אלא שלא לעוד הרבה זמן. כשנשאלה לגבי התכניות לעתיד, השיבה בתגובה מפתיעה: "אני אהיה בתל אביב כמה זמן ומשם אעבור לחו"ל, אולי ברלין, אולי מקום אחר. אני רוצה לקעקע שם, ללמוד אמנות, אולי טיפול בעזרת בעלי חיים. אני הכי 'איילת מטיילת'. כבר לפני שבעה באוקטובר הייתי עם רגל בחוץ. אני לא מרגישה שאני חייבת לחזור ליישב את ניר עם. יש מספיק אנשים שיעשו את זה".

על הרגעים המטלטלים, בהם נלחמה בעשרות מחבלים, סיפרה: "פחדתי מהשנייה הראשונה, וזה טוב שיש פחד, אבל לא נתתי לזה להשתלט עליי. אם מישהו היה אומר לי שהוא לא מפחד, הייתי אומרת לו, 'עוף לצד השני, אתה לא איתי'. מי שלא מפחד במצב כזה הוא אדם לא שפוי".