מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

יאיר שרקי מזכיר משהו ששכחנו להתעסק בו: "זה רגע מכריע בתולדות הציונות"

העיתונאי יאיר שרקי, התייחס לציון 100 ימים למלחמה ולחטיפת מאות ישראלים: "העובדה שיש שני חבלי ארץ נטושים ללא תאריך חזרה 100 ימים לתוך המלחמה, זה משהו מפתיע ביותר. משהו שלא היה כמוהו בתולדות הציונות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/24 10:02 ה בשבט התשפד

יאיר שרקי מזכיר משהו ששכחנו להתעסק בו: "זה רגע מכריע בתולדות הציונות"
יאיר שרקי, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

אמש (א') צוינו 100 ימים לתחילת המלחמה ולעובדה כי מעל 100 חטופים ישראלים עדיין נמצאים בעזה. עיתונאי חדשות 12 יאיר שרקי, התייחס לכך בחשבון האינסטגרם שלו והעלה קטע בו הוא מדבר על משהו שלדעתו שכחנו להתעסק בו. "העובדה שיש שני חבלי ארץ נטושים ללא תאריך חזרה 100 ימים לתוך המלחמה, זה משהו מפתיע ביותר. משהו שלא היה כמוהו בתולדות הציונות", אמר.

יאיר שרקי: בעיית המפונים היא קיומית, זה מהות הציונות

"צריך להבין, נטשנו גם בצפון וגם בדרום בגלל איום צבאי, במקום שהמלחמה תעבור לשטח האויב בעצם האיום עובר לשטחינו, וזה גם מה שמונח על הכף בעיניי, כי ברור שהכי דחוף זה החטופים, והכי מול העיניים זה החטופים, החללים, הנופלים והחיילים שבתוך עזה. את אותן משפחות שמפונות מיישובי הספר קל לנו לא לראות. זה לא לוחץ על שום מקום מאוד כואב. זה לא נוח, זה קשה, אבל זה לא כאילו 'קיומי', אמר בכאב, ולאחר מכן הדגיש: "וזה קיומי!. כי זה מהות הציונות".

הרס בעוטף עזה

הרס בעוטף עזה, צילום: Erik Marmor/Flash90

"אין לנו ברירה, נצטרך לטפל בזה"

עוד המשיך שרקי ואמר כי: "הקמנו בית בטוח לעם היהודי בציון ופתאום מתברר שיש חבלי ארץ שהם לא פתוחים ליהודים ושאין לנו תאריך יעד ושאין מועד שבו מדינת ישראל חוזרת ומחילה את הריבונות. וזה קשור בעיניי לשקט שהיה עד ה-7 באוקטובר, מספרים לנו שלא היו מנהרות וכיפת ברזל משכיחה את הטילים, והנה נוציא אנשים מבתיהם כדי שלא נצטרך לטפל באיום הזה שמעבר לגבול". "אין לנו ברירה, נצטרך לטפל בזה", סיכם.