ידין גלמן משחזר: "הרגשתי שנכשלנו באותו יום"

השחקן והדוגמן שנפצע בקרבות והספיק להשתחרר מבית החולים נאם בעצרת למען החטופים: "לו רק יכולתי, הייתי חוזר עכשיו לשדה הקרב למשימה החשובה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/01/24 14:20 כו בטבת התשפד

ידין גלמן משחזר: "הרגשתי שנכשלנו באותו יום"
ידין גלמן, צילום: Jerry Meyer

משפחות החטופים ערכו אמש (מוצאי שבת) עצרת מרכזית בכיכר החטופים. לצד המשפחות והקרובים שנאמו, הגיעו לנאום גם לוחמים שנפצעו ומשפחות של חללי צה"ל שנהרגו בקרבות בעזה. בין הנואמים היה ידין גלמן, לוחם סיירת מטכ"ל, שחקן ודוגמן.

"לו רק יכולתי, הייתי חוזר עכשיו לשדה הקרב למשימה החשובה"

"נפצעתי במהלך הקרב בחדר האוכל של בארי, והשותף שלי דוד מאיר ז"ל נרצח לידי", סיפר גלמן ושיתף בתחושותיו הקשות: "הרגשתי שנכשלנו באותו יום ולא סיימנו את המשימה. לו רק יכולתי, הייתי חוזר עכשיו לשדה הקרב למשימה החשובה להחזרת החטופים והשבת הביטחון לאזרחי ישראל".

הריסות הטבח בבארי

הטבח בבארי | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על פעילותה של סיירת מטכ"ל במלחמה אמר גלמן: "היחידה שלי איבדה עשרה לוחמים וממשיכה כל יום בשביל להחזיר את המשפחות שלנו הביתה. כמו שהיה ברור לצוות שלי שחייבים לפעול בכדי להחזיר את כולם הביתה, ככה זה צריך להיות ברור למנהיגים שלנו. שהם בעזה כולנו בעזה".

חגי לובר: "היכולת שלנו לעמוד ולבוא לפה, זה נותן כוח לעם"

בין היתר נאם גם חגי לובר, מייסד תיאטרון אספקלריא, ששכל את בנו במלחמה: "לפני 12 ימים דפקו אצלנו בדלת עם הבשורה המרה וכמה שעות אחר כך הגיעה אלינו אשתו של יהונתן שלנו שהיא בהיריון ועם ילד קטן. הבן שלי יהונתן היה יותר לוחם מלוחם. הוא הלך עם הכוח של המשפחות בשביל לשחרר את החטופים ובכדי לחסל את הרוע האכזרי הזה. שצעקו יורים עלינו והוא קפץ בכדי להילחם, הוא נלחם בשבילכם בשבילנו".

"למדתי שהגורל באיזשהו בחר בנו ושם אותנו את המשפחות השכולות ומשפחות החטופים במוקד העם. היכולת שלנו לעמוד ולבוא לפה, זה נותן כוח לעם. אנחנו מנצחים כבר בזה שבאתם לכיכר ומניפים את השלטים. אנחנו עוד ננצח", סיים לובר באמונה.