מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

השחקן ידין גלמן מרגש: "אני מסתובב פה בגאווה עם מגן דוד"

לא נח: אחרי שנפצע קשה בקרבות בבארי והשתקם, ידין גלמן טס לארצות הברית לגייס תרומות לשיקום העוטף, שם נחשף לפחד של יהודי התפוצות: "אנשים מפחדים להיות יהודים כי האנטישמיות בשיאה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/23 09:52 כג בכסלו התשפד

השחקן ידין גלמן מרגש: "אני מסתובב פה בגאווה עם מגן דוד"
ידין גלמן בגיוס תרומות, צילום: צילום: אוהד קב

אחרי תהליך שיקום ארוך, ארז ידין גלמן את חפציו וטס לסבב גיוס תרומות בקהילות היהודיות בארצות הברית לטובת שיקום יישובי עוטף עזה עליהם הגן בגופו בבוקר שמחת תורה. גלמן שיתף את עוקביו בתחושות של להיות יהודי בארצות הברית בזמן מלחמה.

האנטישמיות בשיאה, האלימות כנגד יהודים הפכה להיות יומיומית

"עצוב לשמוע את האנשים והמשפחות מדברים על הפחד לחיות במקומות כמו ניו ג'רזי, ניו-יורק, טורנטו ועוד. הם מפחדים לצאת מהבתים, הם מפחדים להיות יהודים" גלמן המשיך: "הם מפחדים להיות יהודים כי האנטישמיות בשיאה, האלימות כנגד יהודים הפכה להיות יומיומית. אני מסתובב פה בגאווה עם מגן דוד על הצוואר ומקווה לחזור הביתה בקרוב, אין לנו ארץ אחרת".

נזכיר כי גלמן, ששירת בסיירת מטכ"ל נפצע בשבת השחורה אחרי שעות של לחימה בקיבוץ בארי. גלמן תחילה עסק בטיפול בפצועים בכפר עזה, אך מהר מאוד קיבל פקודה לעבור לקיבוץ בארי, שם היו מאות מחבלים שהשתלטו על הבתים. במשך שעות נלחמו החיילים בקרב הירואי, אך בזמן שטיהרו את הבתים והצילו משפחות רבות הוא חטף כדור בחזה וביד, וחולץ רק לאחר זמן רב. גלמן עבר סדרת ניתוחים ומצבו השתפר.