5 שירים שחייבים להיעלם מיד כשתיגמר המלחמה

כמעט שלושה חודשים למלחמת "חרבות ברזל", ויש כמה שירים שכבר לגמרי יצאו לנו מהחורים. בתקווה שזה יקרה בקרוב, בחרנו את חמשת השירים שנשמח להיפטר מהם ברגע שהמלחמה תסתיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/24 18:03 כב בטבת התשפד

5 שירים שחייבים להיעלם מיד כשתיגמר המלחמה
אייל גולן, צילום: Arie Leib Abrams,Flash90

לכל מלחמה יש את הפסקול שלה. במלחמת העצמאות היה זה "שיר הרעות" של להקת הנח"ל, במלחמת יום הכיפורים "החיטה צומחת שוב" של חוה אלברשטיין ומלחמת "חרבות ברזל" בונה גם היא את הפסקול שילווה שלה. לצד שירים כמו "תשמרי על הלב" של יובל דיין, "תרקדי" של אושר כהן ו"תחזור" של רוני דלומי ועידן רייכל, יש כמה שירים שנשמח להפסיק לשמוע מיד כשתסתיים המלחמה.

עם ישראל חי - אייל גולן

השיר שמלווה כל סרטון של על האש לחיילים בהחלט הצליח להרים את האווירה בחודשים האחרונים, כשזו מדוכדכת וקשה מתמיד, אך עם סיום המלחמה נבקש להחליף את הפזמון הישראלי ולהיזכר בו באירועים המתאימים לכך. שהם, אתם יודעים, מסיבות סיום בבתי ספר יסודיים.

לחזור הביתה - התקווה 6

לא מדובר בשיר שיצא במהלך המלחמה, אלא כבר לפני שלוש שנים, אך כשהחל להימאס לנשות החיילים מהפזמון של "לצאת מדיכאון", השיר של התקווה 6 ליווה את סרטוני האיחוד של החיילים ששביהם לבתיהם לאפטר קצר והציף את הסטוריז שלנו. חמוד, מרגש, אבל די.

יהיה טוב - יסמין מועלם

"יהיה טוב" יצא חודשים בודדים לפני המלחמה, והפך כבר בשבוע הראשון להמנון הלאומי. זה ללא ספק שיר שקשה להיפרד ממנו, כי הוא באמת מעולה, אבל כשהוא מתנגן ברקע של כל מתכון למגולגלות קינדר הוא לגמרי יוצא מהחורים. אולי עוד כמה שנים, כשנתאושש, נוכל לחזור לשמוע אותו שוב.

לצאת מדיכאון - יגל אושרי

עם כל הכבוד לשיר המרגש של יגל אושרי, מדובר בלהיט שצמח בטיקטוק וכדאי ששם יחזור להיות מקומו. אושרי ריגש, עודד, חיזק והשיר שלו הפך לפזמון האופטימי והמחזק של המלחמה, אך בואו נודה באמת - אחרי שלושה חודשים, אי אפשר לשמוע אותו יותר.

אבא שלי זה דני קושמרו

זה לא לגמרי שיר, יותר טרנד טיקטוק, אבל אלו בהחלט מילים ומנגינה מאוסים במיוחד. דני קושמרו הפך לאחד הכוכבים הגדולים של המלחמה ובכך החל לצבור תאוצה גם השיר הדבילי שנכתב עליו, וגרם ליותר מדי ילדים לטעון שאבא שלהם הוא דני קושמרו. אחרי המלחמה, נשמח להשאיר את הטענות המשכנעות הללו מאחור.