מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חיכה 48 שנים: הטקסט המרגש של נעמי שמר הפך לשיר

לפני כמעט 50 שנה כתבה נעמי שמר טקסט מצמרר על הקשר שבין עם ישראל לארץ ישראל בשם "איש מוזר", על רקע המלחמה הזמרת והיוצרת הדס דגול שמרלינג החליטה להלחין אותו ולהוציא אותו כשיר, והתוצאה תגרום לכם להזיל דמעה

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 02/01/24 15:42 כא בטבת התשפד

חיכה 48 שנים: הטקסט המרגש של נעמי שמר הפך לשיר
הדס דגול שמרלינג, צילום: הדס דגול שמרלינג

לפני 48 שנה כתבה נעמי שמר טקסט מצמרר על העולים לסבסטיה: "בדרך לכאן פגשתי איש מאוד מוזר, שהלך כמו סהרורי, מלמל לעצמו בשקט ואמר על משכבי בלילות אני שומע קול פעמון גדול מצלצל ובקומי בבוקר אני חוזר ואומר כמו מתפלל: ארץ ישראל שייכת לעם ישראל".

הטקסט היפהיפה, שהוא למעשה שיר הלל למעשה החלוצי של מתנחלי סבסטיה מעולם לא הולחן עד השבוע, כאשר הזמרת והיוצרת הדס שמרלינג דגול החליטה להוציא אותו: "שיר חדש, נעמי שמר כתבה אותו בשנת 1975 ולא הלחינה אותו מעולם, משמחת תורה אני מרגישה שהמשפט הפשוט והגאוני שכתבה:"ארץ-ישראל שייכת לעם ישראל" חייב להיות המנון, ב"ה זכיתי 48 שנים לאחר כתבתו לתת לו מנגינה, שנזכה לבשורות טובות במהרה".

בקליפ לשיר משולבות תמונות של אהוביה סנדק. שמרלינג דגול הודתה לילדיה של שמר, ללי משר ואריאל הורביץ על הרשות להשתמש במילותיה של אמם וסיכמה: "תודה לך בורא עולם על הארץ הטובה הזו, על אנשיה, ועל הצלילים שנתת לי בכדי שאוכל להביע את אהבתי אליה".