45 שנה חלפו מאז אותו טור של נעמי שמר - והפחד שלהם הוא אותו פחד

מרגע פרסום תוצאות האמת, אי אפשר שלא להיזכר בתוצאות מפתיעות אחרות שהתקבלו אי שם במהפך הגדול שנערך בשנת 77'. קווים מקבילים רבים ניתן למצוא בין שתי המערכות, אבל הגדול מכולם התגלה דווקא בסיום המערכת, עם פרסום תוצאות האמת | דעה

חדשות כיפה הדס רוטנר 04/11/22 11:57 י בחשון התשפג

45 שנה חלפו מאז אותו טור של נעמי שמר - והפחד שלהם הוא אותו פחד
הפגנה נגד חזרת נתניהו לשלטון, ארכיון, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

רבים בעם מביעים בשעות וביומיים האחרונים את חששם ממילים כמו 'מדינת הלכה', 'בית מקדש שלישי', 'כפייה דתית' ועוד. ואם זה לא מספיק, את הפיד הציפו המוני פוסטים וציוצים המאיימים כי הם מתחילים להתכונן לקראת עזיבת הארץ למדינות אחרות. לא סתם פורסם כי מאז היוודע תוצאות הבחירות קפץ בחיפושי גוגל הערך "רילוקיישן". ממש "פחד אלוהים".

אותו פחד אלוהים שאנשי השמאל מדברים עליו החל מהשעה 22:00 בערב ביום שלישי האחרון, דומה בהחלט לפחד האלוהים ששרר במחנה זה בסוף אותה מערכת בחירות, שלימים תיזכר כמהפך, בשנת 1977. הקמת הממשלה החדשה וחזרתן של המפלגות החרדיות לקואליציה, אחרי שנים של ישיבה באופוזיציה, הציפו תחושות בהלה בעם מפני הכפייה הדתית המאיימת לבוא על אזרחי ישראל. למעשה אם באותם הימים היו הפייסבוק והטוויטר קיימים, הם היו די זהים לפיד של היומיים האחרונים.

"אני פוחד שאצטרך להניח תפילין"

מי שהיטיבה לתאר ביתר שאת את אותו הפחד אי אז, בסוף מערכת הבחירות של 77', היא לא אחרת מנעמי שמר. בגיליון יום ו' של עיתון 'דבר' כתבה שמר בטורה השבועי 'פחד אלוהים':

"כל מיני גברתנים ובעלי גוף, שרירנים ואמיצי כוח נוהגים בעת האחרונה להפגין חששות כבדים מנשוא. אני פוחד שילדיי לא יוכלו לנסוע לים בשבת – לחש על אוזניי מח"ט מהולל. אני פוחד שילדיי יחבשו כיפה – התוודה במצח מקומט גיבור השכונה. אני פוחד שאצטרך להניח תפילין – אמר בפנים חיוורות מדריך הג'ודו של הילד (הבטחנו לסדר לו פטור)".

נעמי שמר ז"ל, היסטוריה כבר בחייה

נעמי שמר ז"ל | צילום: Flash90

עוד כתבה שמר בטורה: "תחיית היהדות אכן צפויה והכרחית היא, ממש כמו תחיית האדמה ותחיית השפה שקדמו לה. והיא תהיה מרהיבה ומהפכנית ממש כמותן. וממש כמותן לא תתקבל, בהתחלה, על דעתם של קטני אמונה, אלה אשר רואים רק את חוץ הדברים, כלומר, אינם רואים דבר. אבל מהפכה עצומה והכרחית זו – לא עסקני מפלגות יולידוה, על כל פנים, במבט שטחי סביבנו לא נגלה בשום מקום את ה'הרצל' של היהדות (ואפשר שיבוא מן החילוניים דווקא, ממש כפי שהרצל-של-הציונות בא מן המתבוללים)".  

את הטור סיימה במילים הבאות: "לפי כל הסימנים האלה, קוראיי המודאגים, מלכות השם לא תתחרש בשבוע הבא, ואתם יכולים בינתיים לעבור לנוח".

מתי התורה והיהדות הפכו לדבר מאיים ומפחיד?

לאחר שנים של שלטון המערך וגוש השמאל, אשר 'התרגלו לשלוט' כדבריו הזכורים של מחולל המהפך, מנחם בגין, הרגישו אנשי הגוש כי המדינה נתונה כעת בידיהם של אנשי הדת, ומדינת הלכה היא רק עניין של זמן. והנה היום, שנת 2022, כאילו דבר לא השתנה. הפחד מהיהדות ומהדת היהודית ניכר וממשיך לכונן בליבם של רבים בעם ישראל.

מעבר לכל הבדיחות שרצות כעת על שוטרים שיבדקו אם אכלת חלב ובשר, או אם את לבושה מספיק בצניעות, הדבר המבהיל באמת הוא אותו הפחד. מתי התורה והיהדות הפכו לדבר מאיים ומפחיד? אולי הגיעה העת למהפך אמיתי, ולהשלים את המשימה שלא הושלמה ב-1977: להוריד את הפאניקה. להראות את צדדיה הטובים והיפים של התורה ושל היהדות לכל העם היהודי, היושב בארץ ובגולה. משימות רבות ניצבות בפני הממשלה הנכנסת, אבל זו אולי החשובה מכולן.

הכותבת היא יועצת התקשורת הדס רוטנר.


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368