מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"אני כולה בת 27, עוד לא הבנתי שאני בהריון, אז הריון ואלמנה?"

קורל גבאי, אלמנתו של אלירז גבאי ז"ל שנפל בקרב במרכז רצועת עזה, התארחה בתכנית של ינון מגל ובן כספית ודיברה על העובר בבטן: "הוא יזכה לשמוע על אבא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/01/24 13:23 כ בטבת התשפד

"אני כולה בת 27, עוד לא הבנתי שאני בהריון, אז הריון ואלמנה?"
היריון, צילום: nerudol,Shutterstock

קורל גבאי, הריונית בת 27, התבשרה השבוע בבשורה הרעה מכל - בעלה אלירז נפל בקרב במרכז רצועת עזה. גבאי ז"ל היה לוחם בגדוד 7810 בחטיבת יפתח, בן 37, ובלכתו השאיר אחריו את אשתו הכואבת והעובר בבטנה. הבוקר (ב') היא התראיינה בתכנית של ינון מגל ובן כספית.

גם השאלה "מה שלומך?" דרשה תשובה מורכבת עבור גבאי. "שאלה מוזרה, אבל אני יכולה להגיד מה יהיה שלומי. שלומי יהיה טוב", קבעה, "אנחנו נקום מזה, כרגע עוד לא מעכלים אבל אנחנו נקום מזה. אתמול הייתה הלוויה שלו, אז היום זה היום הראשון שאין התעסקות פיזית בו, אתמול עוד ראיתי אותו".

קורל גבאי, אלמנתו של אלירז גבאי ז"ל: "הוא יזכה לשמוע על אבא"

על בנם הבכור, אותו היא נושאת בבטנה, אמרה: "הוא יזכה לשמוע על אבא. אני חזקה רק כי זה מה שאלירז הנחיל לי כל החיים, יש להם מטרה והם עשו את זה מסיבה מסויימת. אנחנו פשוט צריכים לקום, להמשיך, אין ברירה אחרת. הוא נלחם בשביל שלבן שלו יהיה טוב יותר, אז מי אני שלא אקום עכשיו בשביל לדאוג שאני אביא את הילד שלו? זה מרגיש כל מה שאני מרגישה, אוכל כל מה שאני אוכלת, יש לי אחריות, בשבילו, בשביל אלירז. הוא לא נפל סתם. אני כולה בת 27, עוד לא הבנתי שאני בהריון, אז הריון ואלמנה?"

אלירז גבאי ז"ל

אלירז גבאי ז"ל צילום: דובר צה"ל

"הוא סיפר שהמורל גבוה, שמרגישים עוצמה בשטח

אלירז ז"ל נפצע מרסיסים בכתף. בהתחלה, סיפרה אלמנתו, הוא סירב להתפנות. "הוא נפצע מרסיסים של מטול שהתפוצץ, הוא סירב להתפנות בהתחלה. אחרי כמעט 24 שעות הוא יצא לבדיקה, ואז הוא בא הביתה. אני הכרחתי אותו לחכות עוד יום אחד, שיסיים את האנטיביוטיקה, ואז הצוות שלו שוחרר לאפטר אז הרווחתי איתו עוד שלושה ימים בבית".

"הוא סיפר שהמורל גבוה, שמרגישים עוצמה בשטח", סיפרה, "קצת ביאס אותו שהאחווה שבשטח זה לא משהו שמורגש פה, חזרנו להתעסק בכל מה שקרה לפני השבעה באוקטובר. הוא לא רצה לחזור לעזה אלא כי הצוות שלו ושם ויש להם משימה - לשמור עלינו. בהתחלה היה נראה שהבנו משהו, שמשהו השתנה, ולא, חזרנו אחורה. מה שחשוב לי זה שנבין שאלירז וכל החיילים שנפלו לא נפלו סתם, אנחנו נקום מזה, ונקום מזה חזקים, נזכור אותם ונמשיך קדימה, נדע שאנחנו עם אחד. בשבעה באוקטובר לא היה אכפת להם, הם פשוט טבחו בכולנו. בא לי שנזכור את זה".