אחת ולתמיד: מי זאת ליבנת אורינובסקי ולמה אין לה חברות שכירות?

סרטון אחד של יזמית צעירה בשם ליבנת אורינובסקי הצליח להטריף את הרשת כולה, כשטענה שאין לה חברות שכירות, ותהתה על מה נשים כאלה מדברות. אז מי זאת היזמית המיליונרית ואיך היה הצליחה לעצבן כל כך הרבה אנשים? יצאנו לבדוק

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 26/12/23 12:14 יד בטבת התשפד

אחת ולתמיד: מי זאת ליבנת אורינובסקי ולמה אין לה חברות שכירות?
ליבנת אורינובסקי, צילום: צילום מסך טיקטוק

"אין לי חברות שכירות", אמרה ליבנת אורינובסקי בלייב שעשתה בחשבון הטיקטוק שלה, ולא תיארה לעצמה מה המשפט הזה יעשה. "יש לי רק חברות יזמיות", המשיכה אורינובסקי, "אין לי חברה אחת שעושה פחות משש ספרות בחודש". בהמשך הסרטון היא נימקה: "אנחנו רוצים להסתובב עם אנשים שיעלו אותנו, ולא שכירות שיורידו אותי ברמה. לא יהיה לי כיף איתה אם היא שכירה, לא תקרה סיטואציה כזאת".

@livnat_ur0

אין לי חברות שכירות. מתוך הלייב של אתמול בטיקטוק

♬ צליל מקורי - מומחית שיווק ותוכן

"על מה שכירות מדברות? 'איזה לק אני אעשה החודש'?"

הסרטון המדובר הגיע למאות אלפי צפיות ברשתות ואלפי תגובות זועמות, אך זה לא עצר את היזמית הצעירה מלעשות סרטון נוסף. "על מה שכירות מדברות?", תהתה, והציתה את הזעם סביבה בשנית, "'תראי את השמלה שקניתי, אני שולחת לך לינק'? 'איזה לק לעשות החודש - אדום או שחור?', 'ואי, הבוס שלי עצבן אותי, אין אני מתה להתפטר', אני באמת מתה להבין על מה שכירות מדברות".

שני הסרטונים האלה של אורינובסקי, יזמית בת 22 שטוענת שיש לה מעל מיליון שקלים בחשבון הבנק שלה, גררו תגובות בכל רחבי הרשת. "לא הבנתי מה הבעיה להיות שכירה? זה הופך אותך ליותר טובה מהם?", כתב אחד המגיבים, והיזמית השיבה: "תן לי לנחש - אתה שכיר". מגיבה בשם שיר כתבה: "ליבנת מאמי, אני עצמאית 5 שנים ומדברת לפעמים על הלק שבא לי, תפסיקי לדבר שטויות", ויש מי שהגיבו בציניות: "לא מאמינה שאנחנו השכירות הנחותות לא נזכה לחברה כמוך".

@livnat_ur0 על מה שכירות מדברות? #חברות #שכירות ♬ צליל מקורי - מומחית שיווק ותוכן

פארודיות בטיקטוק: "אין לי חברות רזות"

אלא שזה לא נגמר פה. הסרטונים של אורינובסקי הרגיזו כל כך הרבה אנשים, שהם התחילו להפוך לטרנד בטיקטוק. מאפרת אחת בשם נתי, לדוגמה, אימצה את הקונספט לסרטון פארודי. "מאז שהשמנתי בהריונות, חתכתי את כל החברות הרזות", אמרה בסרטון, "על מה רזות מדברות? על סלט החסה שלהן? על פריכיות עם גבינה? על זה ש'ואי, יש לי ב-6 חוג פילאטיס'?".

אסתי אפלטון, אמא לשתיים, הצטרפה גם היא לטרנד, הפעם בהצהרה שאין לה חברות בלי ילדים. "על מה אנשים בלי ילדים מדברים?", היא תוהה, "'אני מתלבטת לאן לצאת הסופ"ש'? 'ואי, אני בודדה בטירוף, הלוואי שיהיה לי מישהו לאהוב כמוך'? אז תעשי ילדים". חוץ מאלו שאימצו את הקונספט, יש גם מי שירדו על הסרטון הספציפי במגוון סרטונים בטיקטוק, וכמעט אין מי שלא נחשף ליזמית שאין לה חברות שכירות.

@makeupby_nati כמובן שהכל בהומור ???????????? #חברות #שכירים #לבנתאורינובסקי #צחוקיםשלהחיים #להיותרזהזההחלום #שמנהזהלאקללה #נטליחסאן ♬ צליל מקורי - ???????????????????????????? ????????????????????

@eilonshinar_ #stitch with @BBB Afula אמאלה שכירההההההה #פוריו #fyp #foryou #ליבנת #ליבנתאורינובסקי ♬ original sound - Eilon

מומחית בלעצבן: כל אחד מהסרטונים שלה יכול היה לעורר סערה תקשורתית

אז מי זאת ליבנת אורינובסקי ולמה היא כל כך מעצבנת אנשים? היא בת 22, יזמית צעירה עם חברה בע"מ (בערבון מוגבל), שטוענת שיש לה את הסטורי הכי אמיתי. יש לה 81 אלף עוקבים באינסטגרם ועוד כמה אלפים בטיקטוק, והסרטונים שלה ממש לא התחילו מסערת השכירים. ברשתות החברתיות היא משתפת כמעט מדי יום סרטונים כאלו, בהם היא מסבירה ש"לא באמת יקר לחיות בישראל", "איך בגיל 22 אני מכניסה מיליונים בשנה", "למה לא להקשיב להורים שלכם", ועוד יצירות פאר כאלו שזוכות לעשרות אלפי צפיות, וכל אחת מהן יכולה הייתה לעורר סערה תקשורתית משלה.

נראה שאורינובסקי, יזמית צעירה שכנראה מדברת על הכסף שלה יותר משהיא זוכה להשתמש בו, הבינה את הנוסחה: אם את רוצה שידברו עלייך - תעצבני כמה שיותר. באחד הראיונות שנתנה היא טענה שהיא לא עושה זאת בכוונה, אבל דפדוף מהיר בעמוד האינסטגרם שלה מעיד שאורינובסקי בהחלט נהנית מהתהילה. מעבר לכך שאני וליבנת כנראה לא נהיה חברות (אני שכירה), חשוב לזכור ולהזכיר שכל מקצוע מכבד את בעליו, ואין צורך להתרגש מכל יזמית מליונרית שטוענת אחרת.