מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עיתונאי הארץ עוזב: "אני לוקח הפסקה"

אמיר תיבון הודיע כי הוא עוזב את עיתון הארץ למשך שלושה חודשים וחצי כדי לכתוב ספר "על קיבוץ נחל עוז, מתקפת השבעה באוקטובר והמשולש ישראל-חמאס-עזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/23 10:41 ט בטבת התשפד

עיתונאי הארץ עוזב: "אני לוקח הפסקה"
עיתון הארץ, צילום: Hmbr, cc-by, ויקיפדיה

עיתונאי הארץ, אמיר תיבון, ששרד את הטבח בקיבוץ ניר עוז במתקפת השבעה באוקטובר הודיע הבוקר (ה') כי יעזוב זמנית את עבודתו בעיתון, לצורך כתיבת ספר על מתקפת השבעה באוקטובר. בהודעה שפירסם בחשבון הטוויטר שלו כתב תיבון: "בתום השבוע הזה, אני לוקח הפסקה של שלושה וחצי חודשים מעבודתי ב"הארץ" כדי לכתוב ספר על קיבוץ נחל עוז, מתקפת השבעה באוקטובר והמשולש ישראל-חמאס-עזה".

נאלץ להתבצר בביתו מפני מחבלים חמושים

ספרו החדש של תיבון יתפרסם בהוצאת Little, Brown and Co בארה"ב בשנת 2024, והכותרת שלו לקוחה מתוך נאומו המכונן של משה דיין בנחל עוז: The Gates of Gaza. כזכור, תיבון, תושב נחל עוז נאלץ להתבצר יחד עם משפחתו, כשסביב ביתם מסתובבים מחבלים חמושים. אביו של אמיר, נועם תיבון, אלוף במילואים, הנחה את בנו להיכנס לממ"ד ויצא לדרך מתל אביב.

אמיר תיבון

אמיר תיבון, צילום: טוויטר, צילום מסך

"אנחנו בחיים. הילדות שלנו גיבורות עולם"

בסיום האירוע, כתב תיבון בחשבון הטוויטר: "אנחנו בחיים. הילדות שלנו גיבורות עולם. שכבו בשקט בחושך בממ"ד בלי חשמל משך עשר שעות. החיילים שהגיעו בסוף גיבורים. הצילו אותנו. חמישה מחבלים חיכו להם. והכי גיבור אבא שלי, שהגיע במיוחד מתל אביב, הוביל את הכוח לבית ועזר להרוג את הרעים".