עמית סגל מנתח: "חזרת החטופים לכשעצמה לא מהווה ניצחון"

הפרשן הפוליטי הסרוג התייחס למקרה המצער של הרג חטופינו וכתב כי העסקה הייתה הישג ישראלי: "התשלום הזניח במחבלים משוחררים מלמד כמה הלחץ הצבאי הוא שהשפיע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/12/23 07:49 ה בטבת התשפד

עמית סגל מנתח: "חזרת החטופים לכשעצמה לא מהווה ניצחון"
עמית סגל, צילום: Hadas Parush/Flash90

אחרי המקרה הקשה בו כוחותינו הרגו שלושה חטופים, הפרשן הפוליטי הסרוג מתייחס לסוגייה וכותב כי אין שום משא ומתן על השולחן וכי העסקה בה שוחררו החטופים הייתה הישג. "להלן הודעה ממחלקת העובדות", כתב עמית סגל. "עסקת החטופים הייתה הישג ישראלי כביר. התשלום הזניח במחבלים משוחררים מלמד כמה הלחץ הצבאי הוא שהשפיע. איש בקבינט לא מנע משא ומתן. אין שום הצעה ריאלית על השולחן".

לדברי הפרשן הפוליטי, "ייתכן שאין ניצחון בלי חזרת החטופים, אבל ברור שחזרת החטופים לכשעצמה לא מהווה ניצחון. היא בסך הכל צמצום של תבוסה משפילה. ניצחון יהיה מיגור יכולתו של ארגון הרצח הנאצי לשגר רקטות ולבצע מסעות רצח בגבולותינו, כאשר השבנו את חטופינו. זה יהיה ניצחון עצוב ללא מצעדים וזיקוקים, אבל בלעדיו חיינו כאן יהיו גיהנום".

נתניהו: "הם ממש נגעו בגאולה ודווקא אז קרה האסון"

אמש (שבת) נאם ראש הממשלה נתניהו והתייחס למקרה המצער: "כשעידכנו אותי על הטרגדיה הנוראה - זה הלם בי. אלון, סמאר ויותם שרדו את התופת במשך 70 יום. הם היו כפסע מהחופש, הם ממש נגעו בגאולה ודווקא אז קרה האסון. זה שבר לי את הלב. זה שבר לאומה כולה את הלב. ליבנו יוצא למשפחות בשעת יגונן הכבד.

מאז הטרגדיה רודפת אותי מחשבה אחת - מה היה קורה אילו רק משהו היה אחר. אני בטוח שהמחשבה הזאת משותפת לכולכם. היינו כל כך קרובים לחבק אותם עכשיו. אבל לצערי אי אפשר להחזיר את הזמן לאחור. כל מי שלחם בשדה הקרב יודע שהמרחק בין ניצחון לאסון הוא כחוט השערה. בתוך הכאב העצום, נפיק את הלקחים, ניישם אותם, ולא נרפה מהמאמץ הצבאי והמדיני להחזיר את כל חטופינו הביתה בשלום".

נתניהו סיים: "עם כל הצער העמוק אני רוצה להבהיר: הלחץ הצבאי הכרחי גם להחזרת החטופים וגם להשגת ניצחון על אויבינו. בלי הלחץ הצבאי לא היינו מצליחים לייצר מתווה שהביא לשחרור של 110 חטופים. ורק המשך הלחץ הצבאי יביא לשחרור כל חטופינו. ההנחייה שאני נותן לצוות המשא ומתן מבוססות על הלחץ הזה ובלעדיו אין לנו כלום".