מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אמילי עמרוסי: "אלו המילואים שלי"

אשת התקשורת הדתייה שיתפה את עוקביה כי לאחרונה החלה להגיש תוכנית רדיו חדשה שתרים את רוח העם ותספר סיפורי גבורה מהמלחמה: "מתהלכים בינינו גיבורים בעל כורחם, אנשים שמידותיהם מעל מידות-אדם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/23 13:48 כד בכסלו התשפד

אמילי עמרוסי: "אלו המילואים שלי"
אמילי עמרוסי, צילום: רעות לביא

במהלך המלחמה ראינו סיפורי גבורה של אנשים רבים, שהראו את העוצמה צומחת דווקא מתוך הקושי הגדול. אשת התקשורת הדתיה אמילי עמרוסי שיתפה היום (ה') בחשבון הפייסבוק שלה, כי החלה להגיש תוכנית רדיו חדשה שתרים את רוח העם ותספר את גבורתו. "לפני חודש וחצי גוייסתי למילואים. לא דרך צה"ל. אבל מילואים. כאן מורשת, תחנת רדיו קטנה ומצוינת, קראה לי להגיש את 'רוח, קרב', רצועה שתרים את הרוח. ואיזו זכות נפלה בחלקי. איזו זכות", כתבה עמרוסי.

האולפן החדש של "כאן מורשת"

האולפן החדש של "כאן מורשת", צילום: תאגיד השידור הציבורי

אמילי עמרוסי: "מתהלכים בינינו גיבורים בעל כורחם"

היא המשיכה וכתבה: "מתהלכים בינינו גיבורים בעל כורחם, אנשים שהמלחמה הנוראה הזאת חשפה את עוצמתם. מדי שבוע (ולפעמים יותר) אני נפגשת איתם לשיחה של רוח בין הדי הקרבות. אני עפר לרגליהם, שלולית למרגלותיהם. הורים שכולים, משפחות של חטופים, קצינים – אנשים שמידותיהם מעל מידות-אדם. חמישה סמ מעל האדמה. לכל אחד מהם אנחנו נותנים שעה שלמה. שיחה עמוקה וכואבת על האובדן והטראומה, וגם (וזה קצת חסר בראיונות ה'רגילים' בעיתונות) - על המשמעות של כל מה שאנחנו עוברים".

בהמשך שיתפה את תוכן השידורים, אותם ערך איתי סופרין וניהלה לימור גריזים מגן. "יחד אנחנו מחפשים את הפשר, נתלים בנחמות, מנחשים את האופטימיות, מגששים באפלה אחרי האמונה בנצח ישראל שמציץ אלינו בין החרכים, מציץ ונעלם. אני לומדת מהם כל כך הרבה ואני יודעת שהמילים שלהם, בתוך עיצומו של החושך שאפשר למשש בידיים – הן מילים לדורות. מסמך היסטורי. אשכרה כאן מורשת". את הפרקים ששודרו עד כה במסגרת "רוח, קרב" ניתן לשמוע באתר ההסכתים של כאן.

"אלו המילואים שלי"

"אלו המילואים שלי", כתבה עמרוסי בהתרגשות. "כל אחד נותן מה שהוא יכול. לתקופה שבה צריך אותו. הסיכון שלי הוא לקחת אותם ללב (אני אכן לוקחת)". בהמשך הודתה למנהלת תחנות האומר ב"כאן" ולעורך התכנית, והוסיפה: "תודה לאלוהי המילואים שהציב אותי כמאזינה הראשונה של האנשים הגדולים האלה". את הפרקים ששודרו עד כה במסגרת "רוח, קרב" ניתן לשמוע באתר ההסכתים של כאן.