המגיש הבריטי חושף: מייגן מרקל האשימה את קייט מידלטון באמירות גזעניות

ספר חדש העוסק במשפחת המלוכה הצית את הסכסוך המשפחתי מחדש: מגיש בריטי שנחשף לגרסה לא מצונזרת של הספר חשף את ההאשמות של הנסיך הארי ומייגן מרקל כלפי הדוכסית מווילס

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/11/23 12:21 יז בכסלו התשפד

המגיש הבריטי חושף: מייגן מרקל האשימה את קייט מידלטון באמירות גזעניות
קייט מידלטון, צילום: shutterstock

כבר לפני שנתיים התראיינו הנסיך הארי ואשתו מייגן מרקל אצל אופרה ווינפרי, שם טענו כי בזמן ההיריון של מרקל עם הנסיך ארצ'י ספגו השניים הערות גזעניות מבני מלוכה לגבי צבע עורו של התינוק שיוולד. בראיון סירבו השניים לחשוף את שמותיהם, אך הנסיך הבהיר, "אני לא אספר מה היה בשיחה, אבל היא הייתה מאוד מביכה. הייתי בהלם".

בספר החדש "Endgame" העוסק במשפחת המלוכה, תיאר הסופר אומיד סקובי את אותו המקרה, אך השמיט גם הוא את שמותיהם של בני המלוכה המדוברים. בגרסת הספר שתורגמה להולנדית, לעומת זאת, השתרבבו השמות בטעות. ההוצאה ההולנדית הבינה את הטעות האיומה ומיהרה לאסוף את העותקים הקיימים, אך לא מעט עיתונאים כבר נחשפו למהדורה הנוכחית.

פירס מורגן לא מאמין להאשמות: מדובר במלך צ'ארלס וקייט מידלטון

העיתונאי והמגיש הבריטי פירס מורגן קרא את הספר ללא הצנזור, והחליט לחשוף בתכניתו מי הם בני המשפחה המדוברים, שהואשמו בהערות גזעניות כלפי הילד ארצ'י. לפי שחשף את השמות, מורגן ביקש להבהיר שהוא עצמו לא מאמין שהדברים אכן נאמרו. בסופו של דבר, הוא הודה כי מדובר בשני בני מלוכה: המלך צ'ארלס והדוכסית קייט מידלטון.

הוצאת הספרים ההולנדית הודיעה שהספר הוסר בעקבות שגיאה והודיעה כי ייצא למכירה מחדש מחר (ו'). למרות אישור של עיתונאים מהתקשורת ההולנדית, הסופר סקובי מכחיש את הטענות: "אני זה שערך וכתב את הספר באנגלית. מעולם לא הייתה גרסה שבה כתבתי את השמות. לצערי אני לא דובר הולנדית כך שלא ראיתי זאת בעצמי".

הנסיך וויליאם: "אנחנו לא משפחה גזענית"

מספר ימים לאחר אותו ראיון מדובר, בו חשפו הארי ומייגן את ההערות הגזעניות ששמעו לכאורה מבני המלוכה, יצאה תגובה רשמית מהארמון: "המשפחה נעצבה לשמוע כמה קשות היו השנים האחרונות עבור הארי ומייגן. הנושאים שהם העלו, במיוחד זה הנוגע לגזע, מדאיגים. למרות שהגרסאות לאירועים עלולות להיות שונות, הן נלקחות ברצינות והמשפחה תדון עליהם באופן פרטי". הנסיך וויליאם, בעלה של הדוכסית מווילס, הגיב גם הוא: "אנחנו לא משפחה גזענית".