""לא רציתי להיות יותר בחיים" | הראיון של הזוג המלכותי מעורר סערה בבריטניה

הנסיך הארי ומייגן מרקל, שעזבו את בית המלוכה הבריטי, התראיינו לאופרה ווינפרי ולא חסכו בביקורת כלפי הארמון | מייגן האשימה: "לא רצו שארצ'י יהיה נסיך בגלל צבע עורו" | הארמון הגיבה לדברים: "נבדוק את הטענות לגזענות"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 09/03/21 23:12 כה באדר התשפא

""לא רציתי להיות יותר בחיים" | הראיון של הזוג המלכותי מעורר סערה בבריטניה
מייגן והארי, צילום: shutterstock

הריאיון המדובר של אופרה ווינפרי שראיינה את הזוג המלכותי שעזב את בריטניה מכה הדים. מיליוני צופים ברחבי העולם חיכו לשמוע את הטענות של הנסיך הארי ובת זוגו הדוכסית מסאקס מייגן מרקל על בית המלוכה, הטענות שבגללם הם עזבו למולדתה של מרקל, ארה"ב. משפחת המלוכה פרסמה הערב (ג') את תגובתה.

הראיון ששודר בתחילת השבוע ברשת האמריקאית CBS וווינפרי המראיינת הוותיקה קיבלה עליו בין 7 ל-9 מיליון דולר, סיפק לא מעט כותרות. תחילה מייגן התראיינה לבד ולאחר מכן הצטרף הנסיך הארי שחשף כי הם מצפים לבת.

השאלה שהצביעה על היחס הבעייתי למייגן בייתה בנוגע לבנם, ארצ'י. מייגן נשאלה מדוע לא רצו להפוך את ארצ'י לנסיך. היא סיפרה שבחודשים שקדמו ללידתו של ארצ'י לא היו שיחות רק על האופן שבו יינתן או לא יינתן לו התואר נסיך, אלא גם על מידת כהותו של צבע עור התינוק. "הם לא רצו שארצ'י יהיה נסיך כי היו חששות ודיונים לגבי כמה כהה העור שלו יהיה", תיארה מייגן שיחה שלדבריה הועברה אליה על ידי הארי. היא לא סיפרה מי אמר את הדברים כי "זה יזיק לו/לה מאוד".

 

https://www.youtube.com/watch?v=MmpjdYdzpw4

 

לאחר שהנסיך הארי הצטרף לראיון הוא לא הכחיש את הטענות לגזענות, כינה את האירוע "מוזר" ואמר: "אני לא עומד לספר על השיחה הזו אף פעם". מהריאיון עולות טענות למשפחת מלוכה מפוחדת, גזענית ונקמנית. "גדלתי כאישה לא לבנה. כילדה קטנה ידעתי עד כמה הייצוג הזה חשוב", אמרה מייגן.

ביקורת קשה נוספת נשמעה על ההתייחסות למייגן, ועל הקושי הנפשי שהיא הגיעה אליו בגלל התייחסות זו: "פשוט לא רציתי להיות יותר בחיים. זאת הייתה מחשבה מתמדת מאוד ברורה, אמיתית ומפחידה. ואני זוכרת איך הוא (הארי) פשוט עטף אותי", שיתפה מייגן את אופרה. כשנשאלה אם היא חשבה לפגוע בעצמה או שהיו לה מחשבות אובדניות, השיבה: "כן. זה היה מאוד מאוד ברור ומאוד מפחיד". 

הנסיך הארי הצטרף לריאיון לאחר זמן מה וחשף שהשניים מצפים לבת. הוא שיתף שהם עזבו את בית המלוכה בגלל חוסר בתמיכה ובהכלה. "היו לי 3 שיחות עם סבתא שלי (המלכה) ושתי שיחות עם אבא שלי (יורש העצר) עד שהוא הפסיק לענות לי", סיפר הארי. "ואז אבא שלי אמר לי: 'אתה יכול לכתוב לי במקום?'".

כשנשאל מדוע הנסיך צ'ארלס הפסיק לענות לשיחותיו, השיב הארי: "בשלב הזה לקחתי את העניינים לידיים, זה היה כאילו אני צריך לעשות את זה בשביל המשפחה שלי. זו לא הפתעה לאף אחד. זה ממש עצוב שזה הגיע לנקודה הזו, אבל הייתי חייב לעשות משהו למען בריאות הנפש שלי, של אשתי וגם של ארצ'י".

 

הארי ובני המשפחה

הארי ובני המשפחהצילום: shutterstock

 

"הייתי לכוד אבל לא ידעתי שאני לכוד", שיתף הארי. "כלוא בתוך המערכת, כמו שאר המשפחה שלי. אבי, אחי - הם לכודים", קבע הארי.

לקראת סיום הריאיון שארך כשעתיים, מייגן אמרה שהיא מאושרת עכשיו. "אז לסיפור שלך עם הנסיך יש סוף טוב?", שאלה אופרה. מייגן ענתה בחיוב ואופרה שאלה את הארי אם הוא חושב שמייגן הצילה אותו. "ללא ספק", אמר. "הארי הוא זה שהציל את כולנו", קבעה מייגן. "אבל אדם צריך לרצות להינצל".

ברשתות הבריטיות הזדעזעו מהדברים: "תדמית נוראית של הארמון", כתבו ב-BBC. "האם הארמון לא למד דבר ב-40 השנים האחרונות מאז דיאנה?". משפחת המלוכה פרסמה הערב (ג') את התגובה הרשמית מטעם המלכה: "המשפחה כולה נעצבה ללמוד על ההיקף המלא של הקושי והאתגר של השנים האחרונות עבור הארי ומייגן. הטענות לגזענות נלקחות במלוא הרצינות ויטופלו בידי המשפחה באופן פרטי. בשם המלכה - הארי, מייגן, וארצ'י לעולם יהיו בני משפחה אהובים".