מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עקיבא נוביק: "הייתי מחלק בחינם מדים לכל חרדי"

מגיש חדשות הלילה בכאן 11 מתרגש מגיוס החרדים לצה"ל בעקבות המלחמה ומאמין כי הגיוס יחולל מפנה בגיוס החרדים. "שיתנרמלו, שיהפכו מושא לגאווה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/23 13:15 כח בחשון התשפד

עקיבא נוביק: "הייתי מחלק בחינם מדים לכל חרדי"
עקיבא ראול נוביק, צילום: יח"צ

מתחילת מלחמת חרבות ברזל החלה התעוררות בציבור החרדי. החרדים, שעד כה רובם נמנעו מגיוס לצה"ל, פנו בעקבות המלחמה אל צה"ל בבקשה שיגייסו אותם. מעל ל- 2,000 חרדים הגישו בקשה להתגייס ולאחרונה 120 מהם התייצבו בבקו"ם לתחילת טירונות מזורזת.

"רגע משמעותי ביחסים בין החרדים לצה"ל"

עקיבא נוביק, עיתונאי בכאן 11, שיתף את עוקביו ברשת החברתית ברשמים מגיוס החרדים. לדבריו, "הציניקנים מחמיצים פה רגע משמעותי ביחסים בין החרדים לצה"ל. האמבטיה האנטי־ציונית מתקררת מול עינינו, ודוגמני המדים הם קוביות הקרח בסיפור".

הוא צירף את תמונתו במדים של בנו של ח"כ אריה דרעי, ינקי דרעי, וביקש לא לקחת תמונות כאלה כמובנות מאליהן ולמרות שהן המיעוט, יש להן השפעה גדולה. "כשבנו של יו"ר ש"ס מדגמן מדים החשיבות שבדבר גדולה מהלייקים שיגרוף. בציבור החרדי המודרני, כנראה הזרם בעל שיעורי הצמיחה הגדולים ביותר בקרב החרדים, אין כיום שום מניעה מעשית להתגייס. היא נעוצה רק בדה־לגיטימציה ארסית ומתועבת של עסקנים ורבנים, שמקבעים בתודעה את המתגייסים כחרדים סוג ב'. בכך חשיבות המדים של דרעי הבן ושל המתגייסים איתו".

לחלק מדים בחינם לכל חרדי מגויס

נוביק מתאר כי כאשר אבא בן 40 חוזר הביתה עם מדים, הרחוב מתרגל אליו, "ובני ה–15 יתקשו קצת יותר להשתמט בבוא העת. יש ב'ישיבות הנושרים' אלפי חרדים לשעבר, שחיים בערי מקלט חברתיות. תופעה זו חשובה ביותר עבורם". לסיכום, המגיש הציע לחלק בחינם מדים לכל חרדי שיסכים להסתובב לבוש בהם, "שיתנרמלו, שיהפכו מושא לגאווה. שיסתובבו ברחובות עם נשק, אפודים וקסדות". ולו רק בשביל להפוך את תמונת המדים והנשק לנפוצה בציבור החרדי, וכך בתקווה, לעודד גיוס נרחב יותר גם בימי שלום.