דובר צה"ל: התקבלו אלפי פניות של חרדים שמבקשים להתגייס

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי התייחס למצב ברצועה וסיפר כי ארגוני הטרור שיגרו מאות רקטות שנפלו בשטח עזה. "עיקר המאמץ הוא חיסול מחבלים, בייחוד אלו שהשתתפו בטבח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/10/23 20:57 ו בחשון התשפד

דובר צה"ל: התקבלו אלפי פניות של חרדים שמבקשים להתגייס
דובר צה"ל דניאל הגרי , צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי נשא הערב (שבת) הצהרה לתקשורת במהלכה התייחס לאירועים האחרונים בגזרה הצפונית וגם הדרומית. בדבריו ביקש לחזק עם העם בישראל וציין כי "זאת המלחמה של החברה הישראלית כולה והיא עתידה להימשך עוד שבועות ארוכים, ומצפים לנו אתגרים וימים קשים".

550 שיגורים כושלים שנופלים בתוך הרצועה

על גבול הצפון: "אנחנו ערוכים בהגנה חזקה ומסכלים פיגועים במרחב הגבול בקו המגע. אנחנו חייבים להיות ממוקדים בעזה, שם חמאס, ושם אזרחי מדינת ישראל החטופים.באנחנו חזקים בהגנה, חזקים התקפה, אבל אנחנו מבינים שהמשימה העיקרית שלנו היא עזה - שם נמצא חמאס ושם נמצאים האזרחים החטופים שלנו".

"בעזה, במהלך השבת המשכנו בתקיפות חיל האוויר ברצועה. עיקר המאמץ הוא חיסול מחבלים, בייחוד אלו שהשתתפו בטבח בשבת לפני שבועיים, והשמדת מטרות טרור לקראת השלב הבאה במלחמה. בנוסף, מאז תחילת הלחימה היו 550 שיגורים כושלים שנופלים בתוך הרצועה והורגים אזרחים עזתים. כל בניין שנופל בעזה הוא בניין שחמאס מפעיל ממנו יכולות טרור. הכתובת למה שקורה בעזה היא; סינוואר, דף, ערורי ואחרים. הם הכתובת, העולם יכול לחפש את הכתובת עליהם. הם הביאו אסון על עזה, הם בטירופם אוחזים בתינוקות, זקנים וחולים בעזה ומקיימים פשע נגד ההאנושות – ואנחנו לא נשכח ונזכיר לעולם".

מטיילים ומטיילות שעזבו את הטיול ועלו על הטיסה הראשונה ארצה

עוד הוסיף: "מתחילת המלחמה אנחנו עדים להתגייסות של כלל חלקי החברה הישראלית, אנו עדים למגמה הולכת וגוברת של בני הציבור החרדי אשר מגישים בקשה להתגייס ולהתנדב לצה"ל. עד כה התקבלו למעלה מ-2000 פניות של בני הציבור החרדי. אנחנו מייצרים לכך תוכניות ייעודיות והחל מיום שני הם יגייסו".

"בשבועיים האחרונים אנחנו נחשפים למאות ואלפי סיפורים של משרתי המילואים שלנו – מטיילים ומטיילות שעזבו את הטיול ועלו על הטיסה הראשונה ארצה על מנת להגיע ולהתייצב ביחידה; נשים וגברים שביטלו את חתונתם ונסעו לדרום על מנת להילחם או התחתנו יחד בבסיס".