עידן רייכל זועם: "הם מוכרים את המדינה"

המוזיקאי המפורסם לא יכול היה לשתוק נוכח דבריו של מוזיקאי ישראלי שחי בחו"ל וקרא להפסקת אש, ובפוסט ברשת החברתית הסביר לעוקביו על הנזק הרב שנגרם לנו בידי ישראלים בחו"ל. "הם צבועים לא קטנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/23 11:20 כח בחשון התשפד

עידן רייכל זועם: "הם מוכרים את המדינה"
עידן רייכל בשיר חדש, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ניסיון פתטי להשיג לייקים

אנשי אמנות רבים לא זונחים את זירת ההסברה שזקוקה לחיזוק רב במהלך המלחמה, וגם הזמר עידן רייכל נמנה עליהם. בתגובה זועמת למוזיקאי הישראלי אור ברקת, שקרא להפסקת אש ועסקת חילופי אסירים, כתב רייכל כי מדובר ב"ניסיון פתטי להשיג לייקים ולהבטיח את חלטורת הג'אז הבאה שלך ובתמורה למכור את המדינה שלך".

בפוסט מפורט יותר, הסביר היוצר המצליח מה עורר את זעמו, לצד תמונה של ארז קלדרון החטוף הוא כתב: "מוזיקאים ישראלים שחיים בחו"ל ואין להם אפשרות להתפרנס מהמוזיקה שלהם אלא רק בחו"ל (כי מבריקים ככל שיהיו, בישראל המוזיקה שלהם שולית יחסית) - ברור שהם תלויים בפרנסה בקהל העולמי, ובפלטפורמות של העולם כמו אגודות שתומכות, היכלי תרבות, פסטיבלים וכו'".

הם יוצרים משוואה מסוכנת לפיה טרוריסט מורשכ שווה איכשהו לילד ישראלי תמים

"בשעת מלחמה - כשהם מעלים פוסטים כדי לרצות את הקהל העולמי או את הפלטפורמות המציעות להם עבודה (בזמן שיש להם גם את האופציה הפשוטה - לשתוק בזמן לחימה) - הם בעצם פוגעים בישראל בשעת מלחמה, במודע או שלא. מדוע? כי הנרטיב שהם מציגים, מספר שיש כאן לכאורה כאב הדדי כביכול של שני הצדדים, שהם לכאורה מאוזנים - ושצריך לשחרר אסירים פלשתינים ובתמורה שישוחררו החטופים. בכך הם יוצרים משוואה מסוכנת שטרוריסט, שרצח בפעולות טרור אזרחים בישראל - נתפס, נשפט והורשע למאסר - שווה איכשהו לילד ישראלי תמים בן 12 חטוף בעזה, שלא עשה דבר לאדם בעולם".

רייכל, שאיבד את חברו הקרוב רועי לוי ז"ל ביום הראשון של המלחמה, חתם כך: "מוזיקאים כאלה במקרה הטוב הם צבועים לא קטנים, ובמקרה הרע פוגעים בהסברה הישראלית בשעת מלחמה, ולמעשה מוכרים את המדינה שלהם ואת העם שלהם תמורת חנפנות לעולם".