עשור אחרי שפוצצה את התהליך - כוכבת הריאליטי החליטה להתגייר

אלינה לוי כבר התחילה תהליך גיור בעבר, אך זה התפוצץ ואף הוביל לסערה תקשורתית. כעת היא מחליטה לחזור לתהליך ומשתפת בתחושות: "בתוך הימים האלה של הלב השבור זה נהיה לי בהיר יותר מתמיד - הנשמה שלי יהודייה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/23 10:34 כג בחשון התשפד

עשור אחרי שפוצצה את התהליך - כוכבת הריאליטי החליטה להתגייר
אסי עזר וארז טל, האח הגדול, צילום: Yonatan Sindel/Flash 90

אלינה לוי - אז אלין לוי - כיכבה בעונה השנייה של "האח הגדול", אותה עונה בה זכה והתפרסם אלירז שדה. לפני כמעט עשור החלה תהליך גיור, אלא שאז עצרה אותו בטענה שהרבנות לא מאפשרת לה להמשיך בקריירת המשחק. מאוחר יותר נחשפו סיבות אחרות ובהמשך השחקנית אף הצהירה שלא תמליץ לבנה לעבור את תהליך הגיור בעצמו. כעת, החליטה לוי לחזור לתהליך ולהתגייר.

אלינה לוי חוזרת לתהליך הגיור

יוצאת הריאליטי שיתפה את עוקביה באינסטגרם שהכל התחיל עם פרוץ המלחמה. "ב-7.10 ביום הנורא מכל, כשהטבח הנוראי במדינה שלנו, במדינת היהודים, קרה - הלב שלי נקרע, כמו של כולנו. כשהתקדמו הימים וראיתי גם את האנטישמיות בעולם, הלב שלי דימם. בתוך הימים האלה של הלב השבור, למרות שתמיד ידעתי, זה נהיה לי בהיר יותר מתמיד. הנשמה שלי יהודייה, אני יהודייה, אני שייכת לפה".

"שמחה לחזור לתהליך ממקום מחובר, שלם, ללא כעס"

לוי המשיכה וכתבה, "אני כואבת את הכאב פה בעמקי נשמתי ומרגישה את זה בתאים של הגוף שלי. בחרתי לחזור לתהליך הגיור שלי, הפעם ממקום הרבה יותר מחובר לאמת של הנשמה שלי, לשייכות של הנשמה שלי, כי הזוועה שהמדינה שלנו עוברת גורמת לי להבין כמה אני מרגישה חלק מהיהדות וכמה הנשמה שלי יהודייה ואני גאה בזה. אני מתפללת שנסיים את התהליך ומשתפת בדבר הזה כי פיצוץ תהליך הגיור שלי היה כל כך תקשורתי. אני שמחה לחזור לתהליך ממקום מחובר, שלם, ללא כעס ועם רצון לעבור תהליך בעולם החומר שיבטא את בחירת הנשמה שלי ואת השייכות הגדולה שלי ליהדות ולמדינה האהובה שלנו".