במאי הסרטים מלוס אנג'לס שהתגייס לעזרת ישראל: "זה מכניס אותך להלם"

ערוץ NBC האמריקני מדווח על תשדירי חדשות בפרסית המופקים על ידי מערך ההסברה הלאומי, עם מגיש ישראלי שעלה ארצה אחרי ההפיכה באיראן ובמאי מלוס אנג'לס: "רצינו לדבר עם העם האיראני באופן ישיר ובלי צנזורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/23 10:49 יט בחשון התשפד

במאי הסרטים מלוס אנג'לס שהתגייס לעזרת ישראל: "זה מכניס אותך להלם"
סט צילום, ארכיון, צילום: shutterstock

אתר החדשות של ערוץ NBC האמריקני מדווח על תשדירי חדשות בפרסית המופקים על ידי מערך ההסברה הלאומי. לפי הדיווח, המהדורה, הפונה לקהילה האיראנית הגולה, נצפתה גם באיראן עצמה. עוד נאמר בדיווח כי התשדירים מוקלטים במגוון שפות, בהן צרפתית, ספרדית, רוסית וערבית.

"כשאתה נתקל בתמונות ובסרטונים של מה שקרה זה מכניס אותך להלם"

לפי NBC, מהדורות החדשות מופקות על ידי במאי הסרטים האמריקני גיא רוס מלוס אנג'לס. רוס, שהיה בישראל במקרה בביקור משפחתי, התגייס לטובת מערך ההסברה, יחד עם 30 מתנדבים שעובדים סביב השעון על מנת להפיק את תשדירי החדשות בתיאום עם מערך ההסברה. "כשאתה נתקל בתמונות ובסרטונים של מה שקרה זה מכניס אותך להלם ומחזק את הסיבה בגללה כולנו התנדבנו", אמר רוס.

המהדורה האיראנית

המהדורה האיראנית צילום: צילום מסך

מדי יום מוגש בתשדיר החדשות, המשודר מתל אביב, עדכון על הנפגעים במלחמה, כמות החטופים המוחזקים בידי חמאס, ועדכון קצר על הפעילות הצבאית ברצועת עזה ובגזרות השונות. בנוסף, משודרים קטעי וידאו קצרים הנוגעים למלחמה.

מגיש המהדורה: "רוצים לשרטט את התמונה המדויקת"

כך למשל, דווח על הקרנת סרט ממצלמת הגו פרו של חמאס בפני חברי הכנסת. אייטם אחר עסק בהפגנות התמיכה בחמאס, בהתגברות האנטישמיות ברחבי העולם ובמתקפות טרור נגד מדינות במערב. בנוסף, בתשדיר צורפו דבריו של גאזי חמאד, בכיר חמאס, שהבהיר כי בכוונת ארגון הטרור לשחזר את זוועות ה-7 באוקטובר עד להשמדת ישראל.

מגיש המהדורה הפרסית הוא בן שבתי, בן 51, ישראלי שגלה מאיראן בילדותו לאחר ההפיכה ועלה ארצה. "רצינו לדבר עם העם האיראני באופן ישיר בלי צנזורה, עם מידע מדויק, ולספר להם על הטבח והרצח של חמאס, ולשרטט את התמונה המדויקת", שבתי אמר.