העיתונאית השכולה יצאה להתנדב בחקלאות: "מסתכלת מהצד ודומעת"

עפרה לקס, שאיבדה את בנה במלחמת "חרבות ברזל", קראה לחברתה אורה פולק לצאת להתנדב בחקלאות. פולק מתארת את החוויה בפוסט בחשבון הפייסבוק: "מסתכלת מהצד ודומעת, איך חברה טובה שלי הפכה לאמא שכולה?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/23 13:59 יח בחשון התשפד

העיתונאית השכולה יצאה להתנדב בחקלאות: "מסתכלת מהצד ודומעת"
עפרה לקס ואורה פולק, מתנדבות בחקלאות, צילום: אורה פולק

אורה פולק, מטפלת באומנויות ומדריכת הורים, היא גם חברה קרובה של העיתונאית עפרה לקס, שבנה נווה לקס ז"ל, לוחם בסיירת מטכ"ל, נהרג במהלך הקרבות מול החמאס. בפוסט בחשבון הפייסבוק שלה תיארה פולק את היום שעברו יחד. ערב קודם לכן קיבלה הודעה מלקס, שהזמינה אותה להתנדב בחקלאות. "9 בבוקר, עפרה לקס מתייצבת ואנחנו עם הפנים למושב מבטחים לקטוף עגבניות", סיפרה פולק.

במהלך הנסיעה שארכה שעה וחצי דיברו השתיים, שתקו, צחקו וגם בכו. "עצירה בקיבוץ סעד לכמה דקות וממשיכות לכיוון מושב מבטחים. פחות מדקה נסיעה ועוצרים אותנו, אין אישור לעבור. חוזרות לסעד ומצטרפות לקבוצת מתנדבים שהגיעו ממכינה", פולק הוסיפה: "מתוקים שאתם". השתיים מצאו את עצמן שותלות פקעות של פרחי אמיריליס.

עפרה לקס ואורה פולק, מתנדבות בחקלאות

עפרה לקס ואורה פולק, מתנדבות בחקלאות צילום: אורה פולק

"מה אני עושה פה? איך חברה טובה שלי הפכה לאמא שכולה?"

מקבלות הסבר ויורדות לאדמה לעבוד. "חם, מזיע, לא נח ומלוכלך, מדברת מעט, חושבת הרבה, מסתכלת על הסיטואציה מהצד ודומעת. מה אני עושה פה?", שאלה את עצמה החברה, "איך חברה טובה שלי הפכה לאמא שכולה? מה הקשר שלי לעבודת אדמה? במקום אחר בשעות האלה קוברים חייל ועוד חייל באדמה ואני כאן שותלת באדמה חיים של פרח חדש. ברקע אין דקה בלי פיצוצים בעוצמות שונות שמרגישים בתוך כל נים בגוף".

בשעה שלוש החליטו השתיים להתקפל ולשוב הביתה. "איזה סיפוק להסתכל על השורה שכמעט וסיימתי לשתול", שיתפה פולק, "מתחילים כאן עכשיו חיים חדשים באדמה הזו". כשחזרה הביתה, קיבלה תגובות נדהמות על כך שעבדה בחקלאות, ומאוחר יותר לקחה חלק בזום עם נשים שבן זוגן מגויס. "אז כן", סיכמה פולק", "היום יש מצב להכל".