אברי גלעד במיזם חדש: "נהפוך את השכונות שלנו לאגרופים קפוצים המוכנים לכל תרחיש"

אחרי הפוסטים על ערבים שמצלמים בתים, אברי גלעד משיק יוזמה חדשה "משמר הבית". כל הפרטים פה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/23 09:51 יז בחשון התשפד

אברי גלעד במיזם חדש: "נהפוך את השכונות שלנו לאגרופים קפוצים המוכנים לכל תרחיש"
צילום: Oren Nahshon\ Flash 90

"אחרי פוסט הערבים מצלמים בתים, ואמורה לתת מענה חדש לנושא הביטחון בשכונות שלנו. זכיתי ששני גופים חזקים בהתנדבות, השומר החדש ולב אחד חברו ליוזמה, שטליה לנקרי הסכימה לעמוד בראש המשמר, ויצאנו לדרך עם הווסטים התכולים שלנו, בקרוב בכל רחוב." אברי גלעד במיזם חדש למען הערבות ההדדית ברחובות.

השבוע השיק איש התקשורת את המיזם החדש שלו "משמר הבית" ומסביר : "משמר הבית הוא, גוף אזרחי שבו יהיו חברים השכנים שלכם וגם אתם, וביחד נשמור על הבית. נסייר ביחד, נתצפת, נלמד יחד לתת מענה במקרים של אירועים מסוגים שונים, מפלישה עויינת עד רעידת אדמה. נשתלם בעזרה ראשונה ושניה, בפינוי הריסות, בקרב מגע, בכל מה שצריך. נדע מי השכנים שלנו ומה הם יכולים לתת במקרה חירום. איפה יש רופא, איפה חשמלאי, איפה יש מישהו עם נשק ברישיון. נהפוך את השכונות שלנו לאגרופים קפוצים המוכנים לכל תרחיש." בשלב ראשון גלעד מבקש רכזי שכונות ומבקש ממתנדבים מתאימים לצור קשר: "אנחנו בהתחלה. זקוקים כרגע לאנשים שיהיו הרכזים בכל שכונה, אלה שיש להם ולהן רקע ניהולי, צבאי, התנדבותי, יחד עם מוטיבציה. אנחנו ניתן את הכלים, הציוד, תורת הלחימה. הכל כבר מוכן. אז לפני הגיוס הרחב, כרגע רק מועמדים לפיקוד על שכונה מוזמנים לפנות היום ל 3197*. נתקדם משם."

גלעד מסביר את את החזון של הגוף החדש: " יצירת גוף אזרחי חזק, התנדבותי, המאחד את כל תושבי ישראל לנתינה וערבות הדדית בשכונות המגורים, בכל הרמות. מביטחון עד דאגה לחלשים. משמר הבית."

נכון לאתמול (ג), משמר הבית החל לפעול בעיר נהריה : "נהריה היא העיר הראשונה בה מיושם הרעיון במלואו. גויסו רכזים, עברו הכשרה, מופו כל התושבים והצרכים המיוחדים שלהם, והונחו על מפה אינטראקטיבית המאפשרת לראות כל רגע איפה יש צורך במענה."