כתב חדשות 13 בגילוי לב: בכל לילה כשהחושך יורד - אני מתפרק

אלמוג בוקר, עיתונאי חדשות בולט בערוץ 13, שיתף את העוקבים ברשתות החברתיות בהתקפי החרדה איתם התמודד במשך שנים וחזרו כעת, בסיוטים שהוא חווה בלילה ובהחלטה לחזור לטיפול הפסיכולוגי ולעבד את מה שחווה בשבת הארורה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/10/23 16:27 ד בחשון התשפד

כתב חדשות 13 בגילוי לב: בכל לילה כשהחושך יורד - אני מתפרק
אלמוג בוקר , צילום: Moshe Shai/FLASH90

אלמוג בוקר, עיתונאי חדשות 13, הוא אחד הכתבים הבולטים של הערוץ, ופעיל במיוחד כעת בתקופת המלחמה. על המסך הוא נראה כריזמטי, רהוט ובטוח בעצמו, אך פוסט שפרסם ברשתות החברתיות חושף מציאות אחרת לגמרי: התקפי חרדה, סיוטים בלילה וחזרה לטיפול הפסיכולוגי.

"חזרתי שלשום לטיפול פסיכולוגי", כתב בוקר, "חשבתי, שכל עוד המלחמה מתנהלת ואני עובד, אז אין באמת צורך. אבל בכל לילה, כשהחושך יורד - אני מתפרק". בוקר תיאר כי המצב מחמיר מלילה ללילה, וביומיים האחרונים הפך לסיוט: "נרדם לשעה, ואז מתעורר מחלום רע עם התקף חרדה נוראי. סיוט שהיה המציאות של מאות מהחברות והחברים שלי בשבת שעברה. סיפורים ששמעתי ומשתלטים עלי".

אלמוג בוקר: "מרגיש שיש לי חלק בזה שהם לא שרדו"

בוקר שיתף את עוקביו כי התמודד עם התקפי חרדה כבר במשך חמש שנים, אך בדרך כלל הצליח לנצח אותם. "הפעם לא מצליח להתמודד, הודה, "אפילו פרק של חברים לא עוזר". העיתונאי קיבל החלטה, וחזר לדבר עם איש מקצוע.

"פירקנו ביחד את יום שבת השחור", כתב, "את הפחד שלנו, שלי, של הילדים שלי ושל אשתי שיושבים בממד. את ההודעות שקיבלתי מהחברים ששומעים את המחבלים בתוך הבית וזועקים לעזרה,
את אלה שהצלחתי לכוון אליהם כוחות ושרדו, ואת אלה שלא - והם כבר לא אתנו.
חברות וחברים שאני מרגיש כבר 12 יום,
שיש לי חלק בזה שהם לא שרדו".

"אל תתביישו ללכת לטיפול, זה מציל חיים"

בוקר תיאר את התחושות הקשות עליהן דיבר עם הפסיכולוג, "הרגעים שאני עוצר לרגע את השידור כדי לאסוף מידע ואז אילת אשתי באה לדרוש בשלומי ואני מתפרק. בוכה כמו ילד. חסר אונים. יודע שהאנשים שדיברתי אתם לפני רגע לא ישרדו ואין לך מה לעשות".

על כל אלו שוחח העיתונאי עם הפסיכולוג, וביקש לשלוח מסר לעוקבים שקוראים את הפוסט: "ואני משתף עכשיו כי אני שומע שתושבים בעוטף, גברים, נשים וילדים, מתביישים ללכת לטיפול. אל תתביישו. זה מציל חיים. זה יציל אתכם ויציל את הילדים שלכם. תפרקו את מה שיושב לכם על הלב.
תפרקו את מה שחוויתם באותו יום נורא. תתפרקו. המטפלים והמטפלות הם המלאכים והמלאכיות שהצילו אותי בעבר
והם גם יצילו אתכם".