מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

פעיל ההסברה הערבי-ישראלי: "חייבים להשמיד את חמאס"

יוסף חדאד, מפעילי ההסברה הבולטים ברשתות, אומר כי מצב ההסברה הישראלי הוא טוב מאוד, ומסביר: "אם אנחנו במלחמה הזו לא משמידים את חמאס, זה יחזור ויהיה עוד הפעם, ואפילו כפליים" | ואיך הוא חושב שצריך לטפל בבעיית החטופים?

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/23 15:37 כז בתשרי התשפד

פעיל ההסברה הערבי-ישראלי: "חייבים להשמיד את חמאס"
יוסף חדאד, לוחם גולני שנולד בנצרת, צילום: הותר לשימוש

יוסף חדאד, ערבי-ישראלי, הוא אחד מפעילי ההסברה הישראלית הבולטים ברשתות. הוא מנכ"ל עמותת "ביחד – ערבים זה לזה" הפועלת לחיבור החברה הערבית לחברה הישראלית, וגם נכה צה"ל ממלחמת לבנון השנייה. בראיון ברדיו 103FM התייחס חדאד לפעילות ההסברה ואמר כי "העולם השפוי מגוייס אל מדינת ישראל בצורה חסרת תקדים".

"לא מעט פעילי הסברה נלחמים ברשתות החברתיות כי יש לנו את היכולת להשפיע על תודעת העולם"

חדאד אמר: "אנחנו כמו כל ישראלי אחר אנחנו מזועזעים ונמצאים באיזשהו שוק, ויחד עם זאת אין לנו את הפריווילגיה להישאר במצב הזה כי אנחנו חייבים להילחם". לדבריו, "אחינו כרגע נלחמים בחזית מול אותם מחבלים שאי אפשר להגיד עליהם שהם אנושיים, אפילו חיות זה סוג של מחמאה. ובזמן הזה לא מעט פעילי הסברה נלחמים ברשתות החברתיות כי יש לנו את היכולת להשפיע על תודעת העולם, ועצם זה שאנחנו מחדירים לעולם שחמאס זה דאעש, וזה לא שקר, זו האמת".

על מצב ההסברה הירשאלית אמר חדאד: "בשלב הזה, עד לנקודת הרגע הזה, העולם השפוי מגוייס אל מדינת ישראל בצורה חסרת תקדים. לא ראיתי כזו תמיכה. אני לא חס וחלילה בא עכשיו להגיד 'חוכמה גדולה', הזמן הזה שבו נצביע על האשמים ונעשה בדק גם כל אחד את החשבון נפש שלו, נגיע לזה. בשלב הזה אני מתרכז במטרה - לדאוג שמדינת ישראל, ממשלת ישראל וצה"ל יהיה להם את כל הגיבוי. אנחנו צריכים את זה. הדרך לקבל את זה, באמת שנוכל להמשיך ולהגיע למטרה להשמיד את חמאס, היא להמשיך ולהדהד את המסרים. אנחנו אלו שהותקפנו, ואנחנו אלה שנחליט בדיוק מה עוצמת התגובה".

רוצים מים? חשמל? אין בעיה, שחררו את כל החטופים

על דרך הפעולה מול חמאס אמר חדאד: "את חמאס חייבים להשמיד. אם חמאס לא יושמד, אם אנחנו במלחמה הזו לא משמידים את חמאס, זה יחזור ויהיה עוד הפעם, ואפילו כפליים. אין לנו ברירה אחרת, ומי שיש לו בעיה עם זה - לא הוא נטבח, אז שישב בשקט וייתן לנו לעשות את העבודה". לדבריו, "סתמו את הפה במשך שנים כשישראלים חטפו אלפי טילים, שירו את הטילים האלה על אזרחים, אף אחד לא דיבר. ההפקרה הזו רק הוכיחה שאין מי שישמור עלינו חוץ מעצמנו".

הוא התייחס גם למצב הפוליטי בעקבות המלחמה ואמר: "אם לא תהיה כניסה קרקעית ואם לא יושמד ארגון הטרור הרצחני הזה, שכל הנהגת ישראל תקום ותתפטר. שיהיו לנו מנהיגים פה עם ביצים ויגידו 'אנחנו לא מוותרים'. רוצים שנשחרר? רוצים מים? חשמל? אין בעיה, שחררו את כל החטופים. זו המשוואה שצריכה להיות. לא חטופים מול אסירים מחבלים ארורים. לא. רוצים מים? תביאו חטופים".