סיפור גבורה רומנטי: "הגנת עליי בגוף שלך"

עמית בר הייתה בפסטיבל נובה יחד עם בן הזוג וחבר נוסף, והצליחה להינצל בנס. כעת, כשהיא אחרי הסכנה, היא משחזרת את הטלטלה הבלתי נתפסת: "אני אומרת לך שאין לי כוחות ואתה אומר שאין ברירה וחייבים להמשיך לברוח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/10/23 18:30 כד בתשרי התשפד

סיפור גבורה רומנטי: "הגנת עליי בגוף שלך"
רקטה באשדוד, צילום: Jamal Awad/Flash90

מלחמת "חרבות ברזל" פרצה בדרום הארץ, עם פרוץ הגדר המפרידה בין ישראל לעזה. המחבלים הרבים שנכנסו פנימה החלו לטבוח בדרום, ובפרט בפסטיבל נובה שהתקיים באזור. בין אלפי החוגגים הייתה גם עמית בר, יחד עם בן זוגה, שהצליחה להינצל בנס. כעת, כשהיא מוגנת מצרה, היא תיארה את החוויה המטלטלת שעברו.

"אנחנו פה בנס", פתחה בר, והחלה לתאר: "זה התחיל בטילים, זה היה מלחיץ אבל עוד הצלחתי לעודד את עצמי שמה הסיכוי שיפול דווקא עליי, הכל בטח יהיה בסדר. ניסינו דרך הרכב עד שהכל היה חסום. כולם רצו לברוח". בפוסט היא פנתה לבן זוגה: "כשאני אומרת לך שאין לי כוחות אתה אומר שאין ברירה וחייבים להמשיך לברוח".

"חשבתי שאם נמות תהיה למשפחה שלנו מזכרת שאהבנו עד הרגע האחרון"

בר רצתה לעלות על טרמפים, אך בן זוגה התעקש שברגל זה הכי בטוח. "לא הפסקנו לברוח, עד שאני אתה וזיו התפצלנו והסתתרנו שנינו בשיחים. היריות עוברות מעל הראש, בחיים לא ידעתי איך נשמעת שריקה של יריה. המחבלים עוברים לידינו, יורים לאן שאפשר ואנחנו עושים הכל כדי לא לזוז, לשמור על דממה".

באותו הרגע, למרות הלחץ, החליט בן הזוג לעשות סלפי מתחת לשחים. "באתי להתעצבן, לא הבנתי מה הקשר עכשיו, אבל פתאום חשבתי שלפחות אם נמות תהיה למשפחה שלנו מזכרת שאהבנו עד הרגע האחרון. הגנת עליי בגוף שלך, ואני חושבת על כל הזוגות האחרים עם סוף שונה משלנו". בר סיכמה, "המחזות שם לא נתפסים ואי אפשר לעכל מה שחווינו, אנחנו רק ממשיכים להתפלל שזיו יחזור אלינו הביתה".