קורין גדעון פתחה חמ"ל: "מתנדב שלנו הביא מטרנה לאמא נצורה"

כמו אזרחים רבים בארץ, קורין גדעון הרגישה שהיא חייבת לעשות משהו כדי לסייע במלחמה ולעזור ללוחמים - אז היא הפכה את המעדנייה המשפחתית לחמ"ל של תרומות: "הדבר היחיד שעוזר לנו זה לדעת שעוזרים קצת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/10/23 15:47 כד בתשרי התשפד

קורין גדעון פתחה חמ"ל: "מתנדב שלנו הביא מטרנה לאמא נצורה"
קורין גדעון, צילום: אור גפן

מלחמת "חרבות ברזל" ממשיכה לטלטל את המדינה ולגבות קורבנות רבים. האזרחים במרכז ובצפון מנסים לסייע ללוחמים ככל יכולתם, וכל אחד רוצה לתת ממיטב זמנו, כספו ויכולתו. גם אושיית הרשת קורין גדעון הרגישה שהיא חייבת לקחת חלק, והחליטה להפוך את המעדנייה המשפחתית, "סורוצקין מעדנייה יהודית", למרכז איסוף תרומות.

בתחילה החליטה לתרום את האוכל שנשאר ללוחמים, לאחר מכן הבינה את הכוח האדיר שיש להם והחליטה להפוך את המקום לחמ"ל של ממש. "כל מי שמעוניין לתרום אוכל, ציוד, טואלטיקה ומי שרוצה להתנדב להסיע את הדברים, אנחנו מאגדים הכל", כתבה לעוקבים בסטורי, והפנתה אותם למספר הטלפון המתאים. בראיון ל"ישראל היום" היא הרחיבה.

קורין גדעון התרגשה: "כל כך הרבה אנשים רוצים לתרום"

"בהתחלה פרסמתי מספר של אחד העובדים שלנו והיה כל כך מרגש לראות איך זה גדל. כל כך הרבה אנשים רוצים לתרום, בין אם זה בשינוע של ציוד ואוכל, ועכשיו גם הקמנו קבוצה נפרדת לדירות. במפעל נאספות ונשלחות תרומות כל הזמן ללא הפסקה", סיפרה, "יש המון תורמים גם בחו"ל, מדובר בתורמים עם סכומים משמעותיים שרק מחפשים לתרום וצריכים את הגורם המקשר".

במהלך המבצע שהרימה, כמעט בכוחות עצמה, נתקלה גדעון בסיטואציות מצמררות. "הגענו גם לאמהות חד הוריות", שיתפה, "מתנדב שלנו הביא מטרנה לאמא נצורה שלא הייתה לה מטרנה לתינוקת שלה. אתמול הייתה לי תחושה של קצת תקווה ומשמעות. הדבר היחיד שעוזר לנו זה לדעת שעוזרים קצת. זה מסיח את הדעת. מאפשר קצת בריחה. אני יושבת בבית ורואה במצלמות של המפעל את ההיענות המטורפת - כל היום מגיעים לשם אנשים עם תרומות. אנחנו מגיעים לבסיסים, מחלקים לחיילים. כולם עושים הכל בהתנדבות. אצל כולם זה הכל מתחושת שליחות. כולם בדיכאון וזה הדבר היחיד שמפיח בנו קצת משמעות".